کد مطلب: ۳۹۲۰۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت خانه در کدام مناطق تهران گران‌تر شده است؟

قیمت خانه در کدام مناطق تهران گران‌تر شده است؟

منطقه یک در تیر ماه امسال بیشترین قیمت را در بین مناطق 22 گانه با رقم بیش از 31 میلیون تومان داشته، اما بیشترین تعداد معامله با بیش از 500 فقره در منطقه پنج انجام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس آمارهای وزارت راه و شهرسازی منطقه محبوب معامله‌گران مسکن در تیر ماه امسال منطقه پنج است؛ یعنی بیشترین تعداد معامله با 565 فقره در منطقه پنج انجام شده، که این تعداد معادل 13.2 درصد از کل حجم معاملات انجام شده در تیر ماه امسال است. حجم کل تعداد معاملات معادل چهار هزار و 260 فقره است.

این منطقه در آمارهای بانک مرکزی نیز به عنوان اولین منطقه با بیشترین تعداد معامله ذکر شده است اما سهم این منطقه نسبت به دیگر مناطق در این آمارها معادل 12.4 درصد است. همچنین در این آمارها 10 منطقه اولی که در نمودار ذکر شده است 71 درصد کل تعداد معاملات تیر ماه را به خود اختصاص داده‌اند.

پس از منطقه پنج، مناطق دو و چهار به ترتیب با 405 و 403 فقره معامله انجام شده در رتبه‌های بعدی قرار گرفته است. منطقه 19 با 38 فقره معامله کمترین تعداد معامله را دارد.

براساس آمارهای بانک مرکزی تعداد معاملات در چهار ماهه نخست سال جاری معادل 26 هزار و 327 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش حدود 50 درصدی داشته است.

مناطق مسکن

متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در تیر ماه امسال معادل 16 میلیون و 615 هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل رشد 1.4 درصدی داشته است؛ اما این رشد نسبت به رشد قیمتی آن در خرداد ماه (نسبت به اردیبهشت ماه) که 5.6 درصد بوده کم شده است.

گران‌ترین خانه نیز همانند چند ماه گذشته در منطقه یک با متوسط قیمت 31 میلیون و 858 هزار تومان برای متر مربع معامله شده است. مناطق سه با متوسط قیمت بیش از 23 میلیون تومانی و منطقه دو با متوسط قیمت بیش از 20 میلیون تومانی به ترتیب در رده دوم و سوم قرار گرفته است.

منطقه پنج که بیشترین تعداد معامله را در تیر ماه امسال رقم زده است در رده پنجمین منطقه گران تهران قرار دارد.

براساس گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مربع خانه در تهران در چهار ماهه ابتدایی سال معادل 12 میلیون و 648 هزار تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از 102 درصدی داشته است.

مسکن قیمت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.