کد مطلب: ۴۸۸۰۷۲

۲ علت اصلی نوسان قیمت طلا / اولین قیمت طلا امروز ۱۰ آبان ۹۹

2 علت اصلی نوسان قیمت طلا / اولین قیمت طلا امروز 10 آبان 99

جو روانی حاکم در بازار ارز یکی از دلایل اصلی است که موجب شده بار دیگر نوسانات شدید قیمتی در بازار سکه به‌وجود آید. از سوی دیگر کاهش تقاضاهای کاذب و معاملات سفته‌بازی، عامل اصلی تاثیرگذار در قیمت سکه و سبب نوسانات قیمت در نخستین هفته آبان ماه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین قیمت طلا و سکه پیش از شروع هفته جدید چقدر بوده است؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد آخرین روز هفته گذشته با 11600 تومان کاهش معادل 1241800 بود. اما در بازار سکه چطور؟

در این مورد دنیای اقتصاد روایت کرده است: قیمت طلا و سکه روز پنج‌شنبه بر خلاف افت بهای طلای جهانی و نرخ ارز، افزایش یافت. بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به 13 میلیون و ۵00 هزار تومان رسید. طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت انواع سکه نسبت به روز چهارشنبه افزایش یافته است.

قیمت نیم‌سکه، 7 میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ربع‌سکه 4 میلیون و 950 تومان بازار معامله شد. بازدهی این فلز گرانبها در هفته گذشته به منفی 10 درصد رسیده و در مسیر نزولی شدت بیشتری نسبت به بورس داشته است. جو روانی حاکم در بازار ارز یکی از دلایل اصلی است که موجب شده بار دیگر نوسانات شدید قیمتی در بازار سکه به‌وجود آید.

از سوی دیگر کاهش تقاضاهای کاذب و معاملات سفته‌بازی، عامل اصلی تاثیرگذار در قیمت سکه و سبب نوسانات قیمت در نخستین هفته آبان ماه بوده است.

کاهش شیب نزولی طلا

قیمت هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ارزش دلار، نزدیک به پایین‌ترین قیمت خود در یک ماه گذشته رسید. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری اندکی افزایش را نسبت به قیمت بسته شده روز پنج‌شنبه که در مسیر ثبت بزرگ‌ترین کاهش هفتگی در بیش از یک ماه گذشته قرار گرفته بود، تجربه کرد.

در نهایت روز جمعه (ساعت 16 به وقت تهران) بهای هر اونس طلا ۱۸79 دلار و ۳۰ سنت قیمت خورد که 12دلار افزایش را نشان می‌دهد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 1/ 0 درصد کاهش، به ۱۸۶۶ دلار و ۲۰ سنت رسید. شاخص دلار در معاملات روز جمعه تغییر محسوسی نداشت، اما روز پنج‌شنبه به بالاترین حد خود در یک ماه اخیر صعود کرده بود و در مسیر ثبت بهترین رشد هفتگی از اواخر ماه سپتامبر تاکنون گام برداشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هنوزم برای خرید زود هست لطفن بیشتر از این تو دردسر نیفتید تو بورسم شپنا شده بود ۴ هزار تومن از ۵ تومن میگفتن الان وقت خریده قیمتش شد ۲۳۰۰ صبر کنیدفعلن بالا نمیبرن عجله نکنید

  • شیدا

    من قصد خرید ماشین دارم به نظرتون ماشین قیمتش پایین تر میاد لطفا راهنماییم کنید

  • مونا

    فقط 4 روز دیگه صبر کنید اونوقت میفهمید که چرا نرفتین توی این ارزونی طلا بخرید.چون طلا که امسال رو 1 تومن تثبیت شد.دوسه ماه دیگه ام اول سال 2021 میلادیه.یعنی شما ها کی میخواید بفهمید ما دیگه هیچوقت به اول سال 2020 برنمیگردیم تا طلای گرمی 380 هزارتومنی بخریم.میفهمین یا نه؟؟کی پنیر 5000 تومنی که الان شده 13 هزارتومن دوباره میشه 5 تومن که اینقدر منتظر ارزونی هسین.

  • مونا

    خانم فاطمه عزیز.شما هم هرجا رفتی خواستگاری به پدر دختر بگو اول شما دوتا سکه عندالمطالبه بده به خانمت تا منم بفهمم معنیه مهریه های سربه فلک کشیده رو.بنده خدا ازدواج دیگه کلا تعطیل شده با این وضع.بچتو بشون بغل دستت گوشت خوابه.نه که برو دنبال دخترایی ک منتظرن عقد کنن سریع مهریه رو بگیرن و ماشین بندازن زیر پاشون.البته دخترای خوب هم هنوز هست.

    • ناشناس

      خدایی احسنت جالب گفتی

  • ناشناس

    بعداز انتخابات میره بالا شک نکنید طلا بخرید واگر هم دارین نفروشین

  • ناشناس

    بالا رفتن قیمت طلا و ارز کار دولت محترم است مثل ملک چون باصرفه ترین راه برای پول درآوردن از مردمه. حالا که کارشان تموم شده و طلا رو با بالاترین نرخ به مردم بیچاره فروختن برای حفظ…. از بازارها میرن بیرون. و میمونه مردم بدبخت که سرمایشونو از دست دادن.

  • احمدی

    سلام
    طلاتوبازارجهانی چندان گیرون نشده .این دولت مااست که ارزش پولمون روپایین اورده این دولت ازافراد ثروتمندتشکیل شده چراقیمت اجناسوکالاراپایین بیاره ؟ یعنی ارزش مال واموال خودشون راکم کنن ؟ خیر ارزونی خدارحمتش کنه

  • ناشناس

    طلا ۱۰۰ تومن‌بود هر پولی که میومد دستم می خریدم تا شد ۱ کیلو تو ۴۶۰‌فروختم خونه خریدم الان خونم با طلام برابری میکنه البته وام گرفتم‌ با اینکه ۸۰ ملیون رو باید ۱۶۰ پس بدم ولی اگه طلا فروخته بودم ضرر میکردم طلا بخرید با دید بلندمدت توی اوج نخرید با پس انداز بخرید با قرض و … نخرید و دیدتونم این باشه که اگه پول دستم باشه خرج میشه حالا طلا گرونم بخری دیگه می مونه

  • ناشناس

    پس اندازتون پول مازادتون پولای خرد طلا مولای درشت ملک

  • ناشناس

    سلام دوستان
    نظرات متفاوت شما برایم جالب بود
    اما به نظر من احتمال صعود طلا بیشتر است .اما کسی که نگاه کوتاه مدت داره بهتره با پولش خرید ملک یا تجارت انجام بده .من از وقتی طلا ۷ هزار تومن بود طلا نگه داشتم .اگرچه خیلی کم است ولی اگه همون موقع می فروختم ضرر بود .پس کسی طلا داره که بخواهد از اون استفاده کنه و یا قصد فروش در طی چند سال را نداشته باشه .البته اگه ارزون شد و دلار هم ارزون شد بدانید که در نهایت ضرر کمتری کردیم .انشالله