کد مطلب: ۷۵۰۵۲۰

قیمت مزدا دو کابین صفر ۱۴۰۱

قیمت مزدا دو کابین صفر 1401

قیمت مزدا دو کابین صفر 1401 امروز دوشنبه 26 دی در بازار اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات قیمت و مشخصات مزدا دو کابین صفر 1401 را در ادامه بخوانید.

قیمت مزدا (تک کابین و دوکابین) صفر (تک کابین,دو کابین) در بازار امروز ،26 دی 1401

نام تیپ

قيمت بازار (تومان)

تغییرات

تک کابین 412,000,000 -0.72%
دو کابین 436,000,000 -0.68%

وانت کارا ۲۰۰۰ یا به عبارتی دیگر نسخه ایرانی شده از مزدا سری B2000 را باید یکی از محبوب ترین وانت های کلاسیک موجود در بازار کشورمان قلمداد کرد که در سال های دور در حد فاصل پیکان وانت و وانت زامیاد قرار می گرفت و ترکیبی از عملکرد کارآمد زامیاد و سواری نسبتا شهری وانت پیکان را ارائه می داد.

بررسی مزدا دو کابین

عرضه این مدل در بازار کشورمان به سال 1361 باز می گردد و با بیش از 30 سال تولید می توان وانت مزدا را یکی از پر تقاضا ترین خودروهای تجاری درون کشور قلمداد کرد که در کمال تعجب برخلاف رقبایش با انتقاد چندانی نیز مواجه نبوده است. با این حال طی سال های اخیر و در پی تحریم های ظالمانه صنعت خودرو شاهد جایگزین شدن این وانت محبوب با مدل کارا هستیم که به نوعی از همان شاسی و پلت فرم مزدا بهره می برد اما با لوگوی اختصاصی بهمن و موتوری به عاریت گرفته شده از شاخه چینی میتسوبیشی روانه بازار شده است و در این مطلب قصد داریم تا به بررسی این خودرو بپردازیم.

داخل مزدا دو کابین

به محض نشستن پشت فرمان وانت کارا احتمالا حدود 40 سال تاریخچه تولید این خودرو برایتان مرور خواهد شد. طراحی کلی داشبورد براساس مدل اولیه فوق العاده ساده و اقتصادی و براساس پلاستیک خشک شکل گرفته است اما فرمان و برخی از ادوات داشبورد نظیر دسته راهنما و برف پاک کن کاملا متفاوت هستند و ظاهرا از توسط تامین کنندگان قطعات خط تولید سایپا تولید شده اند چرا که فرمان به شکل جالبی به خانواده ساینا و کوییک شباهت دارد. دکمه های زمخت در بخش مرکزی داشبورد که به کولر و بخاری مربوط هستند. درز بزرگ بین قطعات مختلف نظیر درب داشبورد و اضافه شدن خط برش های مربوط به جاگذاری ایربگ شاگرد به داشبورد از جمله مواردی هستند که به طراحی داشبورد مدل اولیه آسیب زده اند و حسن ختام این بخش نیز وجود ترمز دستی در سمت راست فرمان خودرو است که به شکل عجیب و غریبی با سایر قطعات کابین ناهماهنگ به نظر می رسد و شما را در یک آن به یاد خودروهای نیم قرن قبل می اندازد.

داخل وانت مزدا

طبیعتا در نسخه‌های دوکابین مشکل آزاردهنده کوچکی فضای سرنشین جلوکمتر احساس می‌شود اما در عوض صندلی نیمکت مانند عقب برای سرنشینان ناراحت احساس می‌شود در نسخه های تک کابین هم کمبود فضای داخلی کاملا محسوس است.

طراحی مزدا دو کابین

با قریب به چهاردهه تولید حالا نقد طراحی وانت کارا نمی تواند محل چندانی از اعراب داشته باشد اما در توضیحی کوتاه می توان گفت که طراحی بسیار ساده و هماهنگ بخش های مختلف بدنه این خودرو که با استقاده از خطوط مستقیم و چراغ های مربعی و مستطیلی شکل گرفته است همچنان زیبا و چشم نواز جلوه می کند و نماد کاملی از طراحی ساده اما ماندگار است که علیرغم قدیمی شدن هنوز آزاردهنده نشده است. این درحالیست که طراحی خودروهای مدرن با وجود انواع و اقسام سپرها و جلوپنجره های اغراق شده و چراغ های نامتوازن به سرعت از مد می افتد و ناهماهنگی را فریاد می کشد.

امری که در خصوص خودروهای کلاسیک کمتر اتفای می افتد و البته که توصیف وانت کارا به عنوان یک وانت با ظاهر کلاسیک نیز به هیچ عنوان دور از انصاف نیست. البته متاسفانه باید تاکید کرد که مونتاژ بدنه به دقت صورت نگرفته و ناهماهنگی خط و خطوط قطعات مختلف و درزهای باز بین قطعات بدنه تا حد زیادی توی ذوق می زند. شاید مهمترین تفاوت ظاهری کارا نسبت به مزدا سری بی، فارغ از تفاوت در طراحی سپرها، طراحی مجدد جلوپنجره باشد که با بزرگتر شدن چراغ های جلو نیز همراه بوده است به شکلی که با حذف چراغ های راهنمای از روی سپر جلو، دو بخش مستطیلی باریک به یک سمت چراغ های مربعی مدل اولیه اضافه شده است و همین مساله نیز در کمال تعجب، تاثیری منفی را بر روی طراحی ساده و هماهنگ مدل اولیه به دنبال داشته است. همچنین تغییر رنگ رینگ فولادی چرخ ها به مشکی نیز تاثیر مثبتی به دنبال نداشته است اما خبر خوب آنکه با چند تغییر ساده مانند تعویض جلوپنجره، رینگ ها و کاستن از ارتفاع بیش از حد بلند بدنه می توان طراحی نوستالژیک و جذاب وانت مزدا سری بی را احیا کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با‌توجه‌به‌دلار‌وسکه‌مزدا‌۵۰۰‌ت‌ومانه‌چرا‌پایین‌زدید‌چرا

  • ناشناس

    مبلغ‌مزدا‌بسیار‌پایینه‌در‌بازار‌آزاد‌ببر‌بالا‌مثل‌۲۰۷‌‌پارس

    • ناشناس

      سلام مزدا واقعا ماشین بسیار خوبیه مخصوصا دوکابین هم وانت وهم سواری نرم وراحت

  • ناشناس

    فقط مدل ۸۸ت۸۹ خوبه

  • مملی

    خیلی خیلی به درد نخوره اصلا افتضاحه واقعا من ۱۴۰۰خریدم ۲۰تا کارکرد با هزار زوره یاعلی مدد ردش کردم

  • ناشناس

    مزدا خیلی بیشتر از اینا می ارزه برو بالاتر

  • ناشناس

    قیمت خیلی بالاست مگر آهن کیلویی جنداست شما دو برابر قیمت آهن یا هم وزن المنیوم حساب کنی چه خبره یک گاری این قیمت

  • محمود

    در کارخونشو ببندید از ژاپن وارد کنید هم ارزون تر هم بهتر کارگراتونم باز نشته کنی

  • محمد

    من مزدا دوکابین B,2000 مدل۱۹۹۱ژاپن دارم.یک چرخش به صدتا ازاین مزداهای کارا می ارزه.30سال داره کارمیکنه هنوز آخ نگفته.من موندم چی تولید میکنید که این قیمت ها رو میازرین.کاشکی حداقل درعوض پول کیفیتشو رو درست کنین.

  • مصطفی

    حقیقت اصلا خوب نیست از کفی نازک و صدای زیاد و ورق نازک و زوزه گیربکس بعد دوهفته و قطعات مسخره هر کسی خواست از عزیزانی که دارند یک دقیقه سئوال کفایت میکنه به کلی جواب الی برکت الله

  • عبداله

    مزدا‌ تا‌ ۸۹خوبه‌ به بعد‌ بدرد نمیخوره