کد مطلب: ۷۱۵۲۸۷

لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت اجرایی می‌شود؟

لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت اجرایی می‌شود؟

معاونت زنان و امورخانواده ریاست‌جمهوری گفت: از بند زنان زندان اوین بازدید کردم و رایزنی کردیم و تا افراد کم‌تر مقصر آزاد شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انیسه خزعلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا از بند نسوان زندان اوین پس از حوادث اخیر بازدیدی داشته است یا خیر، عنوان کرد: بله، بازدیدی از بند نسوان زندان اوین داشتم.

به نقل از ایلنا، وی خاطر نشان کرد: با بیشتر خانم‌ها در این بند صحبت‌هایی داشتم. همراهان من هم با این خانم‌ها صحبت کردند. هر فردی که می خواست با من صحبت کند با او صحبت کردم و حرف‌هایش را زد و مطالبش را عنوان کرد.تلاش کردم علل و انگیزه بسیاری از مسائلی که پیش آمده است را از زبان خودشان بشنوم؛ بعضی‌های‌شان اظهار می‌کردند بی گناه هستند.

خزعلی بیان کرد:رایزنی کردیم آن‌هایی که کم تقصیر هستند و یا سابقه ندارند بتوانند زودتر آزاد شوند که به بحمدالله این کار انجام شد.

معاونت زنان و امورخانواده ریاست جمهوری درباره «لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت» گفت: پیگیر مسئله «لایحه حمایت از زنان دربرابر خشونت» هستیم که بحمدالله مراحل خوبی را طی می‌کند. در حال حاضر هم جلسات نهایی‌اش در حال برگزاری است و نماینده ما هم در آنجا مشارکت دارند که امیدوارم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد و نهایی شود.

معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری درباره ضرورت فرهنگ سازی در مسئله حجاب گفت:فرهنگ عفاف و حجاب و زیست عفیفانه یکی از برنامه‌های دولت در رده‌های مختلف چه در مدارس و چه دانشگاه‌ها جز مسائل فرهنگی ما است.

وی تاکید کرد:همه ارگان‌های که در مسائل فرهنگی وظیفه دارند باید در این مسئله باتوجه به مسئولیت و وظیفه‌ای که به آن‌ها سپرده شده است دخالت داشته باشند چرا که فرهنگ‌سازی از مهم‌ترین کارهایی است که در بحث عفاف و حجاب صورت می‌گیرد زیرا این مسئله پیش از این‌که مرتبط با مسائلی باشد که در حال حاضر با آن مواجه هستیم و سیاسی شده، مسئله فرهنگی است.

خزعلی ادامه داد: ما هم در معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری در حد وظایف‌مان، یعنی وظایفی که بر عهده معاونت زنان گذاشته شده در حد توان و باتوجه به امکانات و بودجه‌ای که داریم گام بر می داریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.