کد مطلب: ۵۴۰۰۵۰

نوسازی ۱۵ هزار تاکسی فرسوده در سال جاری

نوسازی ۱۵ هزار تاکسی فرسوده در سال جاری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نوسازی ۱۰ الی ۱۵ هزار تاکسی فرسوده با اعطاء وام ۹۰ میلیون تومانی در سال جاری خبر داد و گفت: روز شنبه، ۲۵ اردیبهشت، دو ایستگاه متروی اقدسیه و مرزداران افتتاح خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید مناف هاشمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران با تأکید براینکه خط ۱۰ مترو تهران یکی از طولانی‌ترین خطوط مترو تهران است، افزود: روز شنبه ایستگاه متروی اقدسیه در خط ۳ و مرزداران در خط ۶ همزمان افتتاح خواهد شد.

وی درباره اقدامات حوزه اتوبوسرانی، بیان کرد: هنوز مصوبه ستاد ملی کرونا منجر به تحویل اتوبوس نشده است. شاید در سال ۱۴۰۰، حدود هزار دستگاه به شهرداری تحویل داده شود که قابل تقدیر است اما شهرداری از محل منابع داخلی خود توانست ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس را در سال گذشته وارد چرخه بهره‌برداری کند. هفته آینده نیز دو قرارداد در حوزه اتوبوسرانی نهایی خواهد شد که بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در دو مرحله شش ماهه اول سال به بهره‌برداری برسد. همچنین دو فراخوان خرید اتوبوس در هفته آینده منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت مترو و اتوبوسرانی در دوران کرونا بیشترین ضرر را در کشور متحمل شده‌اند، گفت: به طور متوسط در شرایط کرونایی ۱۰۰ میلیارد تومان درحال ضرردهی هستیم.

وی درباره نوسازی تاکسی‌های فرسوده، گفت: ۲۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه برای نوسازی تاکسی‌ها دریافت شده است تا نوسازی تاکسی‌های فرسوده از محل وجوه اداره شده، با اعطای وام ۹۰ میلیون تومانی انجام شود. تصور می‌شود که امسال ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شود.

هاشمی یکی از رویکردهای جدید مدیریت شهری را ورود به حوزه اتوبوس‌های برقی، تاکسی‌های برقی، موتورسیکلت‌های برقی و دوچرخه ذکر کرد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.