کد مطلب: ۱۷۵۷۶۱

همکاری سازمان غذا و دارو با ناجا در زمینه مبارزه با تبلیغات غیرمجاز اینترنتی

همکاری سازمان غذا و دارو با ناجا در زمینه مبارزه با تبلیغات غیرمجاز اینترنتی

مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور گفت: یکی از فعالیت‌ها مربوط به تبلیغات غیرمجاز اینترنتی است که با این مسئله برخورد و جلوی تبلیغات غیرمجاز اینترنتی گرفته می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور گفت: یکی از فعالیت‌ها مربوط به تبلیغات غیرمجاز اینترنتی است که با این مسئله برخورد و جلوی تبلیغات غیرمجاز اینترنتی گرفته می‌شود. همچنین ما عملیات پانجیا (طرح مبارزه با داروهای غیرمجاز و تقلبی) را با همکاری نیروهای انتظامی انجام می‌دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، سومین همایش مقابله با فساد و قاچاق کالاهای حوزه سلامت امروز با حضور رئیس سازمان غذا و دارو، نماینده منطقه‌ای دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد وزارت دادگستری، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، رئیس امور سلامت اداری، صیانت از حقوق مردم و دبیر هیات عالی نظارت سازمان اداری و استخدمی کشور همچنین معاون بازرسی و قضایی دادگستری کل استان تهران در سازمان غذا و دارو برگزار شد.

شهریار اسلامی‌تبار در این مراسم افزود: مصادیق مهم کالاهای سلامت محور شامل پنج محور اصلی دارو، غذا، مکمل‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی هستند که در این محورها قاچاق رخ می‌دهد و مسئولان برای برخورد با متخلفان عمل می‌کنند و وظایف خود را انجام می‌دهند.

مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غدا و دارو افزود: دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) ناظرانی دارد و یکی از وظایف این سازمان این است که اقدامات مقابله با فساد را ارزیابی کند و هر ساله بر اساس این ارزیابی‌ها به کشورها رتبه داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ما اقدامات زیادی را در حوزه قوانین انجام داده است، گفت: در سال ۲۰۱۵ رتبه ایران بین ۱۶۸ کشور ۱۳۱ بود و در سال گذشته رتبه ایران تغییری نکرد اما نمره ما بهتر از سال ۲۰۱۵ شد.

مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو افزود: در کشور ما مانند تمام کشورها فساد وجود دارد اما مهم‌ترین نکته این است که در ایران سازمان‌های مربوطه با این مسئله برخورد می‌کنند.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف ما تدوین برنامه عملیاتی بود که این کار انجام شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.