کد مطلب: ۴۱۰۰۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین کارنامه مالی متولی «مسکن ملی» / وام‌دهنده «مسکن ملی» چقدر قابل اتکاست؟

آخرین کارنامه مالی متولی «مسکن ملی» / وام‌دهنده «مسکن ملی» چقدر قابل اتکاست؟

از طرح‌های مهمی که در حاضر بر عهده بانک مسکن قرار گرفته «طرح مسکن ملی» است. این احتمال وجود دارد میزان قابل اتکا بودن دادن وام مسکن به مردم در طرح مسکن ملی به دو مقوله دریافت مطالبات این بانک از بانک مرکزی و دیگر بانک‌ها و همچنین توسعه روابط بانکی‌اش منوط باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک مسکن در سال 1358 از ادغام بانک‌های رهنی ایران، ساختمان، ‌شرکت سرمایه گذاری‌های ساختمانی بانک‌های ایران و 13 شرکت پس‌انداز و وام مسکن تشکیل شد.

در حال حاضر بانک مسکن به عنوان بنگاه اقتصادی علاوه بر تولید واحدهای مسکونی، در جهت اعطای تسهیلات و خدمات بخش مسکن نیز فعالیت می‌‌کند.

شرکت‌های تحت پوشش بانک مسکن شامل چهار شرکت گروه مالی بانک مسکن، شرکت ناواکاتو، خدمات ارزی و صرافی بانک مسکن و تامین نیروی انسانی و خدمات پشتیبانی بانک مسکن است.

9569999

از طرح‌های مهمی که در حاضر بر عهده این بانک قرار گرفته « طرح مسکن ملی » است.

این طرح شامل ساخت 400 هزار واحد مسکونی است که ساخت 200 هزار واحد آن در شهرهای جدید و با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

این بانک که گزارش صورت مالی دقیقی تا به حال از خود منتشر نکرده، از اسفند ماه سال گذشته اقدام به فروش اموال مازاد خود کرده است.

بخش زیادی از این اموال را آپارتمان‌های مسکونی تشکیل می‌دهد.

طبق اطلاعات منتشره، بانک مسکن در مقطع پایان شهریور ماه امسال بیش از چهار میلیارد تومان از بانک مرکزی و حدود 78 میلیارد تومان از دیگر بانک‌های کشور طلب دارد.

از سوی دیگر بانک مسکن در دوره مذکور فاقد تسهیلات بین بانکی بوده و هیچ‌گونه تسهیلاتی از بانک‌های دیگر دریافت نکرده است.

همچنین این بانک هیچ نوع تسهیلاتی به بخش دولتی اعطا نکرده است.

بخشی از اطلاعات منتشره بانک مسکن در پایان شهریور ماه امسال نشان می‌دهد، بیشترین تسهیلات کلان این بانک که معادل 924 میلیارد تومان بوده که به شرکت عمرانی کوزو پارس اعطا شده است.

85

بنابراین این احتمال وجود دارد که میزان قابل اتکا بودن دادن وام مسکن به مردم در طرح مسکن ملی به دو مقوله دریافت مطالبات این بانک از بانک مرکزی و دیگر بانک‌ها و همچنین توسعه روابط بانکی‌اش منوط باشد.

علاوه بر این به نظر می‌رسد، همانند مسکن مهر این‌بار نیز دولت حمایت‌های مالی خود را از این بانک انجام دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام،ممنون خوب بود

  • ناشناس

    سلام‌من‌نتونستم‌ثبت‌نام‌کنم‌ظرفیت‌پرشده‌زاهدان‌چیکارکنم…

  • ناشناس

    سلام. میخواستم بدونم برای قم دوباره کی باز میشه آیا میتونم دوباره ثبت نام کنم خواهشا یه فکری بکنید

  • ناشناس

    سلام اگر میشد این سود مسکن کم میشد ومسکن رو توی شهر تهران میساختن عالی میشد کسی که کارش تهرانه چه طوری بره تا پردیس و پرند خواهشن به این موضوع توجه کنید واین سی میلیون تومان که اول میگیریدواسه قشر ضعیف خیلی سخته ما مستجریم اگر پولی که دست صاحب خونست بگیرم کجا زندگی کنیم تاتحویل خونه