کد مطلب: ۱۳۲۳۳۰

پرسش آخوندی از رئیسی: آیا خودتان حاضرید در مسکن مهر زندگی کنید؟

پرسش آخوندی از رئیسی: آیا خودتان حاضرید در مسکن مهر زندگی کنید؟

چند روز پس از آغاز فرآیند تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی به وعده‌های یکی از نامزدها واکنش نشان داد.

در طول روزهای گذشته ابراهیم رییسی، از نامزدهای انتخاباتی اعلام کرده حاضر است در طول یک سال حدود یک میلیون واحد مسکونی در مسکن مهر را به پایان برساند و در زمان کوتاه آن را به متقاضیان تحویل دهد، موضوعی که با واکنش جدی وزیر راه و شهرسازی مواجه شده است.

آخوندی می‌گوید: در دولت گذشته به اعتماد مردم ایران ضربه‌ای جدی وارد شد، از این رو من به نامزد صحبت‌کننده از مسکن مهر یک پیشنهاد دارم و یک سوال مطرح می‌کنم که آیا خودشان حاضر هستند در مسکن مهر زندگی کنند یا نه.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌ که مدافعان طرح مسکن مهر باید یک روز به مجتمع‌های ساخته‌شده در پرند، پردیس و دیگر شهرها رفته و در آن زندگی کنند، گفت: این مجتمع‌های مرتفع که در محیط‌هایی ساخته شده‌اند که هیچ سابقه زندگی شهری ندارند و تاکنون هیچ کس در آنجا سکونت نداشته است. اگر شما در یک شب قصد داشته باشید از پله‌های این مجتمع‌های 15 طبقه‌ای حرکت کنید که تنها 20 درصد از آنها آسانسور دارد باید تصور کنید که چه محیط وحشتناکی پیش روی شما قرار دارد.

وی با انتقاد از رویکرد دولت گذشته که وعده داده بود که با گرفتن پولی اندک برای مردم خانه بسازد، اظهار کرد: این پول‌ها گرفته شد و برای ساختن مسکن به بیابان‌ها رفتند. اگر قصد داشته باشید در این محیط‌های جدید زندگی کنید برای خرید کردن، برای فرستادن کودکان به مدرسه، برای دسترسی به بیمارستان، برای استفاده از کلانتری، مسجد و پارک‌های شهری با مشکلات جدی مواجه خواهید بود. کسانی که حکایت از این طرح‌ها می‌کنند آیا حاضرند یک روز در این واحدهای مسکونی زندگی کنند؟ دولت متحد نامزدهای فعلی ظلم بزرگی به مردم ایران کرده است. ما اگر از مسکن مهر انتقاد کنیم داغ دل مردم را می‌گوییم.

آخوندی با بیان این‌که صحبت از تحویل یک میلیون واحد مسکن مهر در طول یک سال صحت ندارد، توضیح داد: بخش قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر به پایان رسیده و تنها حدود 90 هزار واحد مسکونی باقی مانده است. ما در کنار آن به فکر ساخت مدرسه بوده‌ایم که کار ساخت 400 مدرسه در این محیط‌ها آغاز شده است. در کنار آن ساخت پارک، کلانتری و دیگر خدمات نیز در دستور کار قرار گرفته است. با اعتماد مردم بازی نکنید و آنها را گمراه نکنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.