کد مطلب: ۵۵۵۹۱۴

پیش‌بینی قیمت طلا امروز دوم تیر ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز دوم تیر ۱۴۰۰

در بازار امروز انس جهانی طلا با افزایش همراه بود و به ۱۷۸۹ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۴ هزار تومان افزایش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار امروز انس جهانی طلا با افزایش همراه بود و به ۱۷۸۹ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۴ هزار تومان افزایش داشت.

به گفته اعضای اتحادیه طلا در هفته گذشته بازار طلا تحت تاثیر انتخابات بود و حجم داد و ستد به حداقل خودش رسیده بود اما در جریان این هفته با گذشتن از انتخابات، مقاومت قیمت طلا بعد از تقریبا ۱۰ روز شکسته شد و با کاهش چشم‌گیری همراه بود.

محمد کشی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به افزایش قیمت‌ها در بازار دیروز اشاره کرد و توضیح داد: در کنار افزایش انس جهانی، نرخ ارز در بازار داخلی با افزایش همراه بود و همین عاملی برای افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بود.

همچنین نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز گفته بود: عواملی همچون نوسانات قیمت در چند ماه گذشته، انتخابات ریاست جمهوری و مذاکرات برجام در کاهش مبادلات در بازار موثر بوده است. به همین دلیل مردم نگران هستند و برای خرید و فروش سکه و مصنوعات طلا قعالیتی نمی‌کنند. او از نوسانات سه تا هفت درصدی قیمت طلا در یک ماه گذشته خبر داد.

دنیای اقتصاد نوشت:

تمایلات صعودی طلای جهانی

پس از ریزش بیش از ۱۰۰ دلاری اونس جهانی طی هفته گذشته در معاملات بازار جهانی، اکنون تمایلات رشد قیمتی طلا برای سرمایه‌گذاران کمی بهبود یافته است. بازارها پس از واکنش به سیاست‌ها‌ی پولی از سوی فدرال رزرو، همچنان در رابطه با چشم‌انداز نرخ تورم این کشور با تردید روبه‌رو هستند و روند ترکیبی را از خود نشان دادند. با این حال بهای این فلز گرانبها روز سه‌شنبه تا ساعت ۲۰ به وقت تهران به ۱۷۷۶ دلار رسید. تحلیلگران بر این باورند که نرخ این فلز ارزشمند با توجه به روند شاخص دلار و سیاست‌های پولی بانک مرکزی و با توجه به تمایلات صعودی طلا، با رنجی خنثی روبه‌رو است و تغییرات مثبت قابل‌توجهی در موقعیت فعلی دیده نشود.

مسیر پلکانی سکه

با مشخص شدن دولت جدید، بازار طلا و سکه تحت تاثیر آن با افت قیمتی مواجه شد به‌‌طوری‌که بهای سکه به نزدیکی مرز ۱۰ میلیون و ۱۰۰ تومان رسید. روز گذشته پیرو انتظارات امیدبخش از مذاکرات هسته‌ای، نرخ دلار داخلی روند صعودی را به خود گرفت و مستقیما بر رشد بهای این سکوک تاثیر گذاشت؛ به‌‌طوری‌که هر سکه بهار آزادی روز سه‌شنبه به قیمت ۱۰ میلیون و۴۱۰ هزار تومان رسید. در این بین نیز افت ارزش اونس طلا مانع رشد بیشتر سکه شد و به عنوان ترمز حرکت این کالا عمل کرد. با این حال این بازار تحت چنین شرایطی در حال طی کردن روند پلکانی است. گفته می‌شود تا سررسید دولت جدید و قطعی شدن نتایج برجام، سکه با چنین نوسان قیمتی مواجه خواهد بود و روند اصلی آن بعد از این دوران نمایان خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کی می‌تونه طلا بخره به این گرونی مردم به پول نونشون گیر کردند…