کد مطلب: ۵۶۶۸۰۱

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۶ مرداد / بازار طلا تحت تاثیر نرخ ارز

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۶ مرداد / بازار طلا تحت تاثیر نرخ ارز

نایب رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد به دلیل نوسانات زیاد قیمت دلار در چند روز اخیر پیش‌بینی روند بازار طلا و سکه دشوار است و باید منتطر مشخص شدن روند نرخ ارز در روزهای آینده باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی ۱۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان قرار داشت، سکه جایگاه خود بالای مرز حساس ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را تثبیت کرده و انتظارات افزایشی در بازار سکه تقویت شده بودند.

در بازار امروز انس جهانی طلا تغییرات زیادی را ثبت نکرد. بازار طلا و سکه به دلیل افزایش قیمت دلار با افزایش قیمت همراه شد و به دنبال آن تقاضا در بازار افزایش پیدا کرد.

محمدکشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به افزایش تقاضا در بازار طلا و سکه خبر داد و توضیح داد: در بازار امروز قیمت دلار و سکه افزایش یافت. همچنین حباب سکه به دلیل افزایش قیمت و تقاضا افزایش پیدا کرد.

او در ادامه گفت: در بازار امروز به دلیل افزایش قیمت طلا و سکه، هیجانات در بازار افزایش یافت و همین موضوع باعث افزایش تقاضا نیز شد.

کشتی‌آرای با اشاره به این موضوع که سکه در بازار امروز نسبت به دیروز حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت از افزایش ۵۵۰ هزار تومانی سکه در طول یک هفته گذشته خبر داد.

نایب رئیس اتحادیه طلا در پایان پیش‌بینی بازار طلا و سکه را سخت دانست و توضیح داد که به دلیل نوسانات زیاد نرخ ارز در چند روز گذشته باید منتظر ماند تا قیمت دلار در روزهای آینده مشخص شود.

اقتصادنیوز نوشت:

رشد قیمت سکه با وجود افت طلای جهانی

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی ۱۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان قرار داشت، سکه جایگاه خود بالای مرز حساس ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را تثبیت کرده و انتظارات افزایشی در بازار سکه تقویت شده بودند.

تحلیل‌گران صعود سکه به بالای مرز ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در معاملات امروز محتمل می‌دانستند. قیمت سکه در شروع معاملات امروز ۱۰ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان بود. نرخ سکه در ادامه افزایش یافت و در ساعت ۱۱ و ۱۸ دقیقه صبح به وقت ایران روی ۱۱ میلیون و ۱۰ هزار تومان قرار گرفت. این در حالی است که طلای جهانی صبح امروز روند نزولی را می‌پیمود.

در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت ایران قیمت طلا ۱۷۹۴ دلار بود و زیر مرز ۱۸۰۰ دلار قرار داشت، نرخ دلار در این مقطع ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان بود و اندازه حباب سکه نزدیک به ۴ درصد (۳٫۸۵ درصد) به دست می‌آمد. این اندازه حباب در هفته‌های اخیر برای سکه نامتعارف و نسبتا بزرگ بود، در نتیجه احتمالا تقاضا در بازار سکه افزایش یافته و موجب شده بود که قیمت بازاری از ارزش ذاتی سکه فاصله بگیرد.

قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۱۰ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان قرار گرفت. سکه در طول معاملات صبح نتواست جایگاه خود در کانال ۱۱ میلیون تومان را حفظ کند و در پشت سرگذاشتن مرز ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ناکام ماند، با این وجود انتظارات افزایشی در بازار سکه تقویت شده بودند و اگر طلای جهانی همراهی می‌کرد شاید سکه از مرز ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور می‌کرد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا در معاملات امروز رشد کرد و به کانال ۲۵ هزار تومان وارد شد. نرخ سکه نیز با وجود افت قیمت طلای جهانی و ورود آن به کانال ۱۷۰۰ دلار، افزایش یافت. اندازه حباب سکه به صورت نامتعارف بزرگ شد. این امر می‌تواند نشانه افزایش تقاضا در بازار سکه باشد. سکه به کانال ۱۱ میلیون تومان وارد شد، اما در این کانال پایدار نماند و به زیر مرز ۱۱ میلیون تومان بازگشت، علت این امر احتمالا همراهی نکردن طلای جهانی بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خلاصه گران میشودیاارزان

    • ناشناس

      داداش مجردی یا متاهل

    • ناشناس

      حرفش منطقیه … گفته به ارز بستگی داره ..ارز هم فک کنم به توافق … کسی نمیدونه که ایا دلار ارزون میشه یا نه …
      اگه ارز بشه 28 هزار طلا هم گرون میشه به ریال
      اگ ارز بشه مثلا 23 هزار طلا هم ارزون میشه به ریالفرمول داره دیگه:انس طلای جهانی به دلار*0.75 تقسیم بر 31 گرم هر انس * قیمت دلار به تومان = گرم 18 عیار به تومان

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه باعث و بانی گرانی رو