کد مطلب: ۳۶۵۸۴۴

نایب‌رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت طلا تا پایان این هفته روند باثباتی دارد / قیمت سکه در این هفته گران نمی‌شود

قیمت طلا تا پایان این هفته روند باثباتی دارد / قیمت سکه در این هفته گران نمی‌شود

نایب‌رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: باتوجه به تعادل عرضه و تقاضا در بازار ارز از روز پنج‌شنبه و کاهش نرخ طلای جهانی پیش‌بینی می‌شود که در این هفته افزایش قیمتی را در بازار طلا و سکه نداشته باشیم و این بازار روند با ثباتی را داشته باشد.

‌به گزارش تجارت‌نیوز ، اواسط هفته گذشته قیمت طلا و سکه به بالاترین حد خود در سال 98 رسید؛ به طوری‌که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت پنج میلیون تومان رسید. حال فعالان بازار معتقدند که قیمت سکه تا پایان این هفته گران نخواهد شد.

در همین راستا نایب‌رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران به پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته پیش‌رو پرداخت و به تجارت‌نیوز گفت: در یک هفته گذشته بازار طلا شوک شدید قیمتی را تجربه کرد که این رشد یک‌باره قیمت‌ها در شش ماه گذشته بی‌سابقه بود؛ چرا که قیمت طلا و سکه به بالاترین حد خود در سال 98 رسید. به‌واقع در نیمه هفته گذشته قیمت طلا و سکه به مدت یک روز حدود 11 درصد افزایش قیمت داشت که این موضوع نیز به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه سپاه باز می‌گردد.

محمد کشتی‌آرا افزود: البته این افزایش یک‌باره قیمت سکه مقطعی بود و مجددا قیمت‌ها به حالت عادی خود بازگشت. باید عنوان کرد که هفته گذشته به‌طور متوسط قیمت طلا و سکه یک درصد گران شد. حال با توجه به تعادل عرضه و تقاضا در بازار ارز از روز پنج‌شنبه و کاهش نرخ طلای جهانی پیش‌بینی می‌شود که در این هفته افزایش قیمتی را در بازار طلا و سکه نداشته باشیم و این بازار روند با ثباتی را داشته باشد.

او در بخش دیگر سخنانش در پاسخ به این پرسش که اظهارات اخیر رییس کل بانک مرکزی مبنی بر «افزایش نرخ سود بانکی کارکردی جز افزایش هزینه‌ تولید و فشار بر ترازنامه بانک‌ها ندارد»، چه پیامدی را در بازار طلا و سکه به همراه خواهد داشت؟ گفت: این صحبت‌ها تا زمانی که در حد حرف باشد، تاثیر چندانی بر بازار طلا و ارز نخواهد داشت. در حقیقت باید دید که سیاست بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده‌ها چیست و این موضوع با توجه به نرخ تورم چقدر جنبه عملیاتی دارد؟

کشتی‌آرا در ادامه اظهار کرد: از قدیم‌الایام صاحبان سرمایه به دنبال اخذ سود معقول از سرمایه‌هایشان داشته‌اند. چنانچه آنها از عملکرد بانک‌ها راضی باشند سرمایه‌های خود را در این بخش نگهداری می‌کنند. اما به‌طور کلی چنانچه نرخ سود سپرده‌ها به‌طور چشمگیری کاهش یابد، قطعا حجم قابل توجهی از سرمایه‌ها به بازار طلا و ارز سرریز خواهد شد و تاثیر شگرفی دارد. اما چنانچه کاهش نرخ سود بانک‌ها جزئی باشد، اثر چندانی در خروج سرمایه‌های مردم از بانک‌ها را شامل نمی‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.