کد مطلب: ۳۷۲۹۷۳

آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و شهرام جزایری

آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و شهرام جزایری

سخنگوی قوه قضائیه امروز صبح در دومین نشست خبری خود، آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و شهرام جزایری را تشریح کرد.

به گزارش تجارت‌نیو ز، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ابراز امیدواری کرد از نعمات این ماه همگان حداکثر بهره را ببرند.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه گفت: از موضوعات مهمی که مردم با آن مواجه هستند، گرانی کالاهای اساسی به ویژه ارزاق عمومی است که معمولا در ماه مبارک رمضان اهتمام بیشتری به تامین ارزاق عمومی و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها مورد توجه بوده است.

وی افزود: انتظار مومنین روزه دار این است که وضعیت ارزاق عمومی از یک ثبات قابل قبول برخوردار باشد که در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی، از سوی ریاست قوه قضاییه در باب لزوم کنترل قیمتها و انجام وظایف در این حوزه و رعایت حقوق مردم توسط دولتمردان توصیه هایی بیان شد.

اسماعیلی بیان کرد: در مقام توضیح عرض می‌کنم کنترل قیمت‌ها وظیفه دولت است. دولت به معنای وزارت صمت، سازمان نظارت و بازرسی و سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده که وظیفه دارند در وهله اول تامین ارزاق عمومی، قیمت گذاری اقلام، نظارت بر رعایت قیمت‌های مصوب توسط واحدهای صنفی و برخورد با گرانفروشان را انجام بدهند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: برخورد با گرانفروشان بر عهده دولت و تعزیرات است و همه اینها باید دست به دست هم بدهند تا از حقوق مردم به نحو شایسته دفاع شود.

وی افزود: اگر امروز در برخی محاورات صحبت از کوپنی شدن ارزاق به میان می آید، بهتر از آن این است که مسئولان نسبت به قیمت‌گذاری، نظارت بر قیمت‌ها،‌ جلوگیری از گرانفروشی و برخورد با گران فروشان که در حوزه دولت است، اقدام و وظیفه قانونی خود را انجام بدهند.

اسماعیلی گفت : البته هر کجا هر کدام از این واحدها نیازمند حمایت باشند، دادستان یا نیروی انتظامی قطعا آن را مورد حمایت قرار خواهند داد؛ کما اینکه در ماههای قبل دادستانی در حوزه گوشت و دیگر ارزاق عمومی ورود کرده و کمک به دولت و سازمان تعزیرات حکومتی بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ما آمادگی کامل داریم دولت را در انجام این وظیفه یاری برسانیم و البته اگر در انجام وظایف خود کوتاهی کردند، باید در برابر مردم و قانون پاسخگو باشند و مطالبه‌گری و پاسخگویی کسانی که در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده‌اند، بر عهده دستگاه قضایی است و ما حتما به این وظیفه خواهیم پرداخت.

مناطق محروم، اولویت سفرهای استانی

وی افزود: در هفته گذشته سفر ریاست قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی به سیستان و بلوچستان را داشتیم. سفرهای استانی در دستور کار رئیس قوه و مسئولان عالی قضایی است و اولویت در این سفرها با استان‌های محروم کشور است؛ کما اینکه سفرهای قبلی به اعتبار محرومیت آنها یا به اعتبار آسیب‌های ناشی از سیل انجام شد.

اسماعیلی بیان کرد: سفر به سیستان و بلوچستان به عنوان استان محروم با جمعی از مسئولان انجام شد و جلسه مسئولان عالی قضایی با شورای قضایی استان در همان استان تشکیل شد و معضلات و مشکلات و نیازمندی های این استان مورد بررسی قرار گرفت و موارد بسیار خوبی در جهت حل مشکلات قضایی استان مصوب شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به دستور ریاست قوه قضاییه مقرر شد معادل هشتصد میلیارد ریال برای تامین نیازمندی های قضایی استان اختصاص یابد.

آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی

وی درباره پرونده بابک زنجانی گفت: اتفاق جدیدی رخ نداده، مدام ایشان ادعاهایی را در مورد اموال در داخل و خارج از کشور مطرح می‌کند، ما مطمئن هستیم که ایشان اموال زیادی را کتمان می‌کند جهت استیفا آن حتی در خارج از کشور انجام دادیم و تاکنون به نتیجه‌ای نرسیدیم اما چون اطمینان از این اموال داریم از تلاش خود دست بر نمی‌داریم و ایشان هم به مجازات اعمال خودش برسد. وکیل ایشان هم حرف‌های موکل را می‌زند، وکلای محترم انتقال دهنده حرف‌های موکلین خود هستند.

وی در پاسخ به تعیین تکلیف شهرام جزایری گفت: حکم دادگاه بدوی صادر شده، به دادگاه تجدید نظر ارجاع شد و الان اطلاعی ندارم که دادگاه تجدیدنظر تصمیمش چه شد. جزئیات محکومیت ایشان بعد از قطعیت دادنامه به اطلاع خواهد رسید.

ماجرای انتشار خبر سمهیه‌بندی بنزین توسط دو خبرگزاری

اسماعیلی در پاسخ به سوالی در خصوص خبر منتشر شده در برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر سهمیه بندی بنزین و تعیین تکلیف این موضوع نیز پاسخ داد: خبری در برخی از رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه از ساعت 24 روز پنج‌شنبه بنزین سهمیه‌بندی می‌شود و با کارت سوخت ارائه می‌شود، این خبر را 2 خبرگزاری کار کردند، اعلام شکایت شد البته باز از تریبون رسانه نسبت به این 2 خبرگزاری ما چون به لحاظ التهاب ناشی از خبر در فضای عمومی کشور بلافاصله مدیران 2 خبرگزاری را احضار کردیم، از آنها در ارتباط با این خبر که بعداً تکذیب شد بازخواست شد که شما چرا این خبر را منتشر کردید و بایستی پاسخگوی اعمال خودتان باشید.

وی افزود: مدیران این 2 خبرگزاری اعلام کردند که این خبر از برخی از مقامات زیرمجموعه وزارت نفت اعلام شده و گفتند که شما این خبر را منتشر کنید و مستنداتی هم داریم، فردی که گفتند احضار شد و قبول کرد که زیرمجموعه وزارت نفت به خبرگزاری‌ها داده و به لحاظ التهاب جامعه و خبر کذب در جامعه ایشان تحت تعقیب قرار گرفت و مسئول این فرد که خبر را از او شنیده بود احضار و از او هم تحقیقات به عمل آمد. از اینکه از رسانه رفع اتهام شد خرسندیم.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره شعار چند سال متمادی از سوی مقام معظم رهبری درباره تولید و اقتصاد و تحریم‌های ناعادلانه برنامه قوه قضاییه درباره این تحریم‌ها چیست؟، گفت: حمایت از تولید، مخاطب اصلی آن دولت است اما ما خودمان را فارغ از این موضوع اثرگذار در کشور نمی‌دانیم. هم حمایت می‌کنیم از سرمایه‌گذاری هموطنان خود و هم حمایت می‌کنیم از هر نوع سرمایه‌گذاری خارجی، به همین دلیل ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده ، هر یک از واحدهای تولیدی و کارآفرینان ما که نیازمند حمایت قضایی باشند با انعکاس موضوع به این ستاد چنانچه ضوابط قانونی ایجاد کند مورد حمایت قوه قضاییه قرار می‌گیرند کمااینکه تا الان هم موارد زیادی داشتیم. هر نوع سرمایه‌گذاری در ایران چه هموطنان خودمان چه سرمایه‌گذاران خارج را مورد حمایت قرار می‌دهیم. متولیان امور حواسشان جمع باشد که سرمایه‌های موجود در کشور خارج نشود، انشاالله این سرمایه‌ها حفظ شود..

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تعیین تکلیف موسسات کاسپین و … گفت: در ارتباط با عموم مؤسسات مالی 2 بخش کار موازی را همزمان با هم انجام دادیم. یک بخش حمایت از سپرده‌گذاران و بازگشت سپرده های آنها در یک روال غیر قضایی البته با مشارکت نماینده قوه قضاییه که در موسسات مختلف تا الان اقدام شده، اکثر سرمایه‌هایشان سپرده‌گذاران به آنها برگردانده شده و فقط رقم‌های درشت باقیمانده که با ایجاد خط‌های اعتباری حمایت لازم از این سپرده گذاران انجام خواهد شد.

توضیح درباره پیامک امنیت اخلاقی به رانندگان اسنپ

وی در خصوص پرونده های ثبت سفارش خودرو و مشکلات مرتبط با آن از جمله مشکلاتی که برای مالباختگان به وجود آمده گفت: تأخیر در فرایند تکمیل تحقیقات این پرونده عواملی دارد از جمله پیچیدگی این پرونده است به لحاظ اینکه از آغاز با یک عملیات متقلبانه شروع شد و یک دخل و تصرف در سیستم ثبت سفارش خودرو بود. از جمله این عوامل این بود که موضوع در گمرکات مختلف کشور پراکنده است. شرکت‌های متعددی در مورد واردات خودو نقش دارند، تأکید می‌کنیم که زمان رسیدگی به این پرونده با سرعت بیشتر رسیدگی‌اش انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ارسال پیامک‌های بی‌حجابی برای رانندگان اسنپ اظهار کرد: احضار کردن ایرادی ندارد، اگر سرنشین خودرو مرتکب جرم شود ، جرم متوجه وی است کما اینکه هر جرمی اگر در تاکسی اتفاق بیوفتد مانند کیف قاپی، فرد را می‌خوانند و سوال و جواب می‌کنند، مردم مطمئن باشند اگر نقشی در وقوع جرم نداشته باشند مورد تعقیب قضایی قرار نمی‌گیرند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.