خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۰۶۳۱

افزایش ۳۵ میلیاردی سرمایه بانک‌ ها

افزایش 35 میلیاردی سرمایه بانک‌ ها

باتوجه به نارضایتی بانک‌ها در خصوص ناکافی بودن سقف تسهیلات، دولت 35 هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک‌های دولتی اضافه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، باتوجه به نارضایتی بانک‌ها در خصوص ناکافی بودن سقف تسهیلات، دولت 35 هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک‌های دولتی اضافه می‌کند.

افزایش سرمایه ۳۵ هزار میلیارد تومانی بانک‌های دولتی تصویب شد

خاندوزی گفت: دولت امروز مصوب کرد رقم ٣۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک های دولتی به زودی صورت گیرد.
سید احسان خاندوزی امروز 30 آذر در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه نارضایتی‌های زیادی از سقف تسهیلات بانک‌ها وجود داشت، دولت امروز مصوب کرد رقم ٣۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک‌های دولتی به زودی صورت گیرد.

خاندوزی افزود: افزایش سرمایه بانک‌ها از محل سهامی که دولت از شرکت‌های دولتی در اختیار داشت، برای تمام بانک‌های دولتی اجرا می‌شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: با این اقدام و اجرای مصوبه امروز دولت، نسبت کفایت سرمایه تمام بانک‌های دولتی بجز ملی و سپه به عدد هشت درصد بر پایه صورت‌های مالی سال گذشته آنها رسیده و استاندارد می‌شود و بنابراین می‌توانند برای تسهیلات‌دهی به مردم در داخل و نیز در مراودات بین المللی از بهبود نسبت کفایت سرمایه خود استفاده کنند.

وزیر اقتصاد با اعلام اینکه از روز گذشته پرداخت نیمی از سود سهام عدالت خانوارها آغاز شده است، گفت: ۵٣٢ هزار تومان به ازای هر فرد از خانوار دارای سهام عدالت پرداخت شد و این رقم برای برخی سهامداران ۶۰۰ هزار تومان است.

خاندوزی افزود: امروز پرداخت سود سهام از بانک‌های رفاه، سپه، دی، رسالت و سامان به پایان رسید و برخی از بانک‌ها روز پنجشنبه و شنبه برای پرداخت سود سهام عدالت اقدام می‌کنند و این روند تا پرداخت کامل ادامه خواهد داشت.

وزیر اقتصاد: خاطرنشان کرد: این نیمی از سود سهام عدالت ١۴٠٠ است و نیمی دیگر آن تا پایان سال یا اوایل سال آینده پرداخت خواهد شد.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.