کد مطلب: ۲۶۷۶۵۱

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت کیفیت مواد غذایی

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت کیفیت مواد غذایی

برای اولین‌بار در ایران، كارگاه آموزشي رايگان ضرورت پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت و ایمنی مواد غذایی با تمرکز بر استانداردهای BRC و IFS برگزار می‌شود.

برای اولین بار در ایران، كارگاه آموزشي رايگان ضرورت پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت و ایمنی مواد غذایی با تمرکز بر استانداردهای BRC و IFS برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موسس پویش ملی صادرات که برگزار کننده این کارگاه است، در این خصوص گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه اگروفود از این فرصت استفاده کرده و با هدف سلامت جامعه ایران و ورود موثر تولیدکنندگان ایرانی به بازارهای جهانی، این کارگاه را در تاریخ 10 تیرماه از ساعت ۸ تا ۱۲ برگزار می‌کنیم.

محمد امین حاج کاظمیان با بیان اینکه به دنبال تحولی بنیادین در صنایع غذایی کشور هستیم، تاکید کرد: قدرت مذاكره با جهان امروز، ورود، تامين و حضوري موثر و ماندگار در شبكه‌هاي توزيع و عرضه غذايي دنيا، ادبياتي متفاوت مي‌طلبد، كه استانداردهاي BRC و IFS شاه‌بيت آن است.

وی با اشاره به اینکه پويش ملي صادرات، بلوغ همه صنايع غذايي ايران را هدف گرفته خاطرنشان کرد: استقرار استانداردهای BRC و IFS برای سلامت ملت‌ها و آیندگانمان یک نیاز است، براین اساس در این کارگاه در کنار آشنايي با استانداردهاي BRC و IFS موضوعات مديريت سيستم، كنترل خطرات و نقاط بحراني و قابليت رديابي مطرح می‌شوند.

وی افزود: واقعیت این است که عمر صنایع غذایی ناایمن، دیگر به سر آمده است و باید به مردم ایران تعریف صحیح امنیت غذایی را اطلاع رسانی کرد؛زیرا گواهی هایی چون HACCP و ISO ها، کیفیت و ایمنی محصول را به ارمغان نمی‌آورند.

این در حالی است که هدف غایی این کارگاه سلامت جامعه است و برای تحقق این امر لازم است تا سهم ایران را در تولید مواد غذایی ایمن در مقایسه با دیگر کشورها افزایش یابد.

وی افزود: دنیای امروز، دنیایی هوشمند است و دولت‌هاي هوشمند، برای حفظ خود، منافع و سلامت ملت‌هايشان را به خوبي هدف گرفته‌اند، چرا که هزینه درمان و تامین اجتماعی برای دولت‌ها بسیار سنگین و طاقت‌فرساست.

حاج کاظمیان با بیان اینکه بازارهای جهانی به دنبال محصولات با کیفیت و قیمت مناسب هستند، ادامه داد: کالای ناایمن با هر رنگ و طعم و بسته‌بندی به هیچ‌عنوان نمی‌تواند در بازارهای امروز فروش داشته باشد.

زیرا تولیدکننده‌ای ایمن خطاب می‌شود که استقرار استانداردهایی چون BRC و IFS را در دستور کار سازمان خود قرار داده است، که سالانه نیز این استانداردها ارتقا می‌یابند و حتي با قدرت پول، هرگز نمی‌توان آنها را خرید.

موسس پویش ملی صادرات با تاکید بر اینکه این استانداردها، صرفا بهانه‌ای برای تبلیغ محصول نیست، تصریح کرد: این استانداردها ابزاری برای حضور و نقش آفرینی در سبد کالای ایمن هستند و رسالتی شفاف دارند.

این در حالی است که به دلیل قابلیت ردیابی در زنجیره تامین از ابتدا به انتها و از انتها به ابتدا، مانع هرگونه عدم انطباق و در ادامه مخاطره برای مصرف‌کننده نهایی می‌شود و به همین دلیل است که این استانداردها برای تمامی حلقه‌های زنجیره تامین، تعریف شده‌اند.

لازم به ذکر است که شرکت در این کارگاه برای عموم علاقمندان و صاحبان صنایع غذایی، تامین‌کنندگان مواد اولیه، کارشناسان و ناظران امور کیفی در این حوزه به صورت رایگان است.

علاقمندان برای حضور در این کارگاه می‌توانند با شماره تلفن 25942 با دبیرخانه پویش ملی صادرات تماس بگیرند و یا از طریق لینک https://evnd.co/ALXmf به صورت آنلاین برای حضور در این کارگاه ثبت نام کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.