کد مطلب: ۱۳۸۹۹

تداوم سقوط تجارت خارجی کشور

تجارت نیوز: گزارش گمرک ایران از تداوم سقوط تجارت خارجی کشور در ۸ ماهه اول امسال حکایت دارد. تجارت نیوز: گزارش گمرک ایران از تداوم سقوط تجارت خارجی کشور در ۸ ماهه اول امسال حکایت دارد.  گمرک ایران گزارش داد: واردات كشورمان در ۸ ماهه اول امسال به ۲۷ میلیارد و ۳۰۷ میلیون دلار رسید

تجارت نیوز: گزارش گمرک ایران از تداوم سقوط تجارت خارجی کشور در ۸ ماهه اول امسال حکایت دارد.

تجارت نیوز : گزارش گمرک ایران از تداوم سقوط تجارت خارجی کشور در ۸ ماهه اول امسال حکایت دارد.
گمرک ایران گزارش داد: واردات كشورمان در ۸ ماهه اول امسال به ۲۷ میلیارد و ۳۰۷ میلیون دلار رسید كه این میزان واردات ۲۰.۹۵ درصد كمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. میزان واردات كشورمان در ۸ ماهه اول سال گذشته ۳۴ میلیارد و ۵۴۳ میلیون دلار بود.
عمده واردات كشورمان در این مدت به ترتیب به ذرت دامی با سهم ۳ و ۴۲صدم درصدی از كل ارزش واردات، گندم خوراكی با یك و ۹۳ صدم درصد، خودرو سواری با حجم سیلندر بیش از ۱۵۰۰ سی سی و كمتر از ۲۰۰۰ سی سی با یك و ۹۰ صدم درصد، لوبیای سویا با یك و ۸۹ صدم درصد و كنجاله سویا با یك و ۸۷ صدم درصد اختصاص دارد.
همچنین عمده كشورهای صادركننده كالا به ایران در ۸ ماهه اول سالجاری به ترتیب كشورهای چین، امارات متحده عربی، كره جنوبی، تركیه و سوئیس بوده اند.
اگرچه گمرک ایران آمار کل صادرات را در گزارش عملکرد تجارت خارجی در ۸ ماهه اول امسال نیاورده است اما بررسی‌های مهر نشان می‌دهد که کاهش حجم صادرات در این مدت هم ادامه داشته است. به گزارش مهر گمرک ایران پیش از این، هر ماه در یک گزارش ترکیبی، آمار دقیق واردات و صادرات را اعلام می‌کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.