کد مطلب: ۲۲۵۰۳۰

تردد جاده‌ای در شبانه‌روز گذشته ۳٫۳ درصد کاهش یافت

تردد جاده‌ای در شبانه‌روز گذشته ۳٫۳ درصد کاهش یافت

مرکز مدیریت راه‌های کشور بر اساس اطلاعات ۲۱۶۹ ترددشمار فعال در محورهای برون ‌شهری، از کاهش ۳٫۳ درصدی رفت‌وآمدها در شبانه‌روز گذشته نسبت به روز پیش از آن خبر داد.

سهم وسایل نقلیه سنگین از کل تردد ثبت ‌شده در شبانه‌روز گذشته ۶٫۳ درصد بود و اوج تردد بین ساعت‌های ۱۸ تا ۱۹ و کمترین تردد ساعت چهار تا پنج صبح صورت گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ۲۴ ساعت گذشته آزادراه قزوین - کرج در استان البرز بیشترین رفت‌وآمد را با ۱۳۴ هزار و ۴۱۶ دستگاه وسیله نقلیه ثبت کرد.

آخرین وضعیت ترافیکی

بر پایه اطلاعات سامانه ۱۴۱ از تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعبه‌های راهداری سراسر کشور، تا این ساعت محور چالوس-کرج محدوده تونل تکاور و محور آمل - تهران حدفاصل گزنک تا پلور ترافیک سنگین گزارش شد.

آخرین وضعیت جوی

در برخی محورهای استان های مازندران، گلستان، خراسان رضوی و شمالی بارش باران و در ارتفاعات استان‌های اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان رضوی و شمالی مه گرفتگی را شاهدیم.

همچنین ساکنان و مسافران استان سیستان وبلوچستان در محور هیرمند- زابل با گردوخاک روبرویند.

محورهای بسته

محورهای رامیان- اولنگ- شاهرود در استان های گلستان و سمنان، شمشک-دیزین در استان های البرز و تهران، گنجنامه- تویسرکان در استان همدان و سی‌سخت-نورآباد (سمیرم) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان به دلیل نبود ایمنی کافی بسته است.

محدودیت‌های ترافیکی

تردد انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در همه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع اعلام شد.

در این روزها ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال در همه محورهای برون شهری اعمال می‌شود.

عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می‌شود یا در طول سال ممنوعیت تردد دارد.

سیزدهم فروردین ماه تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در همه محورهای برون شهری کشور ممنوع است.

دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه نیز تردد کامیون‌های حامل کود شیمیایی با رعایت مقررات و ضوابط در جاده‌های سراسر کشور بجز محورهای هراز و کندوان بلامانع اعلام شد.

محور کرج- چالوس

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در محور کرج- چالوس و برعکس ممنوع است.

تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج- چالوس از ساعت ۱۲ امروز و فردا (دوازدهم و سیزدهم فروردین‌ماه) تا ساعت ۳ بامداد روز بعد از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ همان روز تا ساعت ۳ روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.
همین ممنوعیت در هفدهم فروردین ماه نیز اعمال می‌شود.

محور هراز

تردد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع است.

تردد انواع کامیون و کامیونت از ساعت ۱۲ تا ۲۴ شانزدهم فروردین‌ماه (پنجشنبه) و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ هفدهم فروردین ماه (جمعه) از تهران به آمل و برعکس ممنوع شد.

رفت‌وآمد انواع وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت ۱۳ روزهای دوازدهم، سیزدهم و هفدهم فروردین‌ماه تا ساعت ۲ بامداد روز بعد از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲ بامداد روز بعد در تاریخ‌های مورد اشاره از آب اسک تا رودهن (محدوده مشاء)‌ به صورت یکطرفه خواهد بود.

محور فیروزکوه

انواع تریلر از ساعت ۱۲ تا ۲۴ شانزدهم فروردین‌ماه (پنجشنبه آتی) و از ساعت ۶ تا ۲۴ هفدهم فروردین ماه (جمعه آتی) از تهران به قائمشهر و برعکس اجازه تردد ندارد.

تردد انواع تریلر از ساعت ۶ تا ۲۴ همین روزها از تهران به قائمشهر و برعکس ممنوع است.

آزادراه کرج- قزوین

تردد انواع تریلر و کامیون در مسیر غرب به شرق از ساعت ۷ تا ۲۴ دوازدهم و هفدهم فروردین‌ماه ممنوع اعلام شد.

منبع: مرکز مدیریت راه‌های کشور

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.