کد مطلب: ۱۶۸۹۱۰

تبدیل تسهیلات ارزی ارفع به تسهیلات ریالی

تبدیل تسهیلات ارزی ارفع به تسهیلات ریالی

اخیرا شنیده‌هایی از برطرف شدن مشکلات وام ارزی فولاد ارفع در تعامل با بانک صنعت و معدن، به گوش می‌رسد. شنیده‌ای که در صورت اجرا تاثیر به سزایی در ارفع خواهد داشت.

مرتضی علی‌اکبری، معاونت مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری معادن و فلزات در این خصوص گفت: پیگیر تبدیل تسهیلات ارزی شرکت آهن و فولاد ارفع به تسهیلات ریالی هستیم و مذاکرات در این زمینه با بانک در جریان است. این اتفاق قطعا رخ خواهد داد؛ چرا که تبدیل تسهیلات ارزی به ریالی هم قانونی شده و هم دستورالعمل بانک مرکزی است؛ اما زمان انجام آن در ارفع هنوز مشخص نیست. تلاش شرکت بر این است که تبدیل تسهیلات در سال جاری انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، تاثیر تحقق این موضوع بر سود پیش‌بینی‌شده ارفع با اهمیت بوده و تعدیل مثبت با اهمیت بودجه ارفع را در پی خواهد داشت.

وی در رابطه با تاثیر احتمالی قطع روابط بانکی کشور چین با ایران بر شرکت‌های این مجموعه بیان کرد: خبر ممنوعیت روابط بانکی با ایران از سوی دولت چین را شنیده‌ام؛ ولی از صحت و سقم آن اطلاعی ندارم. نکته حائز اهمیت آن است که چون شرکت‌های این مجموعه طرح‌های توسعه متعددی در دست اجرا دارند، معمولا در ازای صادرات به چین ماشین‌آلات وارد می کنند. بنابراین حتی در صورت صحت این خبر، مشکل خاصی در این مجموعه ایجاد نخواهد شد.

منبع: بورس ۷

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.