کد مطلب: ۵۷۹۰۱۷

حمید بقایی در بیمارستان اعصاب و روان!

حمید بقایی در بیمارستان اعصاب و روان!

یکی از چهره‌های رسانه‌ای نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، از بستری مجدد حمید بقایی در بیمارستان اعصاب و روان خبر داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید یاسر زواره‌ای، در توئیتی نوشت: آقای بقایی مدتی است که به دلیل وضعیت بد جسمی و روحی ناشی از فشار زندان و اعتصاب غذا در بیمارستان اعصاب و روان بستری شده است. از خداوند متعال خواستار شفای همه بیماران به ویژه ایشان هستیم ( اقتصادآنلاین ).

ltFZNtskHJOj

سوابق و محکومیت ۱۵ ساله

حمید بقایی (زادهٔ ۱۷ فروردین ۱۳۴۸) سیاستمدار است که معاون اجرایی رئیس‌جمهور ایران در دولت دهم بود. وی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری (از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰) و دبیر «شورای عالی مناطق آزاد کشور و ویژه اقتصادی» بود.

وی در سازمان‌های دولتی مختلفی از جمله سازمان صدا و سیما، شهرداری تهران، وزارت علوم و سازمان میراث فرهنگی دارای مسئولیت‌ها و سوابق اجرایی بوده‌است. او همچنین معاون رئیس‌جمهور در دولت‌های نهم و دهم بود.

بقایی از بابت تصرف غیرقانونی در اموال دولتی شامل ۷۰۳ سکه تمام بهار آزادی، ۱۸۴۲ قطعه نیم سکه، ۱۵ سکه دو و نیم، مبلغ ۲۱ میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال وجوه نقدی و ۴۵۲ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان کارت هدیه، به پانزده سال حبس و جزای نقدی، بابت اختلاس به مبلغ سه میلیون و ۷۷۶ هزار و ۵۰۰ یورو و۵۹۰ هزار دلار، به ۱۵ سال حبس و جزای نقدی معادل ۴۳۳ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال در حق دولت محکوم شد.

پس از تأیید حکم دادگاه بدوی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و هم‌چنین ابلاغ حکم صادره، مأمورین پلیس روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ نسبت به دستگیری و معرفی وی جهت اجرای حکم صادره از جمله ۱۵ سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی اقدام کردند و او به زندان معرفی شد ( ویکی‌پدیا )

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بد هستید با آبروی مردم بازی کردن

  • ناشناس

    چجوری شد که حکم جهانگیری و فریدون رو اعلام نکردن..اونم دادگاهی که پر از حاشیه بود

  • ناشناس

    انجور جاها بدتر می شه اثر قرص های مضره