کد مطلب: ۳۳۲۰۷۴

توصیه‌های روحانی برای مقابله با مشکلات اقتصادی

توصیه‌های روحانی برای مقابله با مشکلات اقتصادی

رئیس جمهوری گفت: امروز که زمان فشار اقتصادی دشمنان برماست، باید با تکیه برخداوند استقامت کنیم و این مساله در نماز نهفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حجت الاسلام والسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان سخنرانی کرد که در ادامه بخشی از سخنان وی را می‌خوانید:

*اگر اخلاق ما متناسب با نماز ما نیست، پس جایی مشکل داریم که باید آن را حل کنیم.

*چه عنصری می تواند یک ملت بزرگ را در برابر ابرقدرت‌ها حفظ کند جز نماز و تکیه به لطف و رحمت الهی که در انقلاب اسلامی شاهد آن بودیم.

*در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، نماز دسته جمعی میان جوانان نشانه مذهبی و انقلابی بودن بود و تعدادی بسیاری از روشنفکران معتقد در این آیین شرکت می‌کردند.

*الان شرایط به نحوی دیگر است، آن زمان در تمام دانشگاه تهران یک دخترخانم با روسری در فضاهای عمومی ظاهر می‌شد اما در همان شرایط هم بسیاری از همین جوانان برای وقت نماز به مسجد دانشگاه می‌آمدند و نماز خود را اقامه می‌کردند، چرا که نماز همواره علامت ایمان و اسلام است.

*در این شرایط افرادی هم بودند که در غرب تحصیل کرده بودند اما زمانی که به ایران آمدند احساس کردند باید نماز به عنوان قدرت اسلام بروز داشته باشد، به همین دلیل غیر از مسجد دانشگاه، در دانشکده‌ها هم نمازخانه درست کردند، همچون دکتر بازرگان و دکتر سحابی که انسان‌های متدینی بودند و برخی از آنان نماز شب شان ترک نمی‌شد.

*امروز که زمان فشار اقتصادی دشمنان برماست، باید با تکیه برخداوند استقامت کنیم و این مساله در نماز نهفته است.

*اگر از طریق نماز به درگاه الهی متصل شدیم، ما از مشکلات عبور می‌کنیم، آنان که پای انقلاب اسلامی ماندند و در دوران دفاع مقدس همچون شهید بابایی فداکاری کردند همان‌هایی بودند که اهل نماز بودند و این قدرت بود که ما را در برابر توطئه‌های شدید حفظ کرد.

*همه ما یک هدف بلند داریم که در سایه وحدت و یکپارچکی و اتصال به حق امکانپذیر است افزود: امروز نیاز به استعانت از خدا داریم در این شرایط باید ایاک نعبد و ایاک نستعین را تکرار کنیم.

*تلاش کنیم نماز ابزاری برای درجه، پست و مقام نشود، من ناراحتم از اینکه در گزینش‌ها سئوالاتی از جوانان پرسیده می‌شود که آنان را دروغگو و ریاکار بار می‌آورد و این اشکال از ماست که دین را به صورت واقعی معرفی نکرده ایم.

*نماز پناه همه برای معنویت، دنیا، آخرت، قدرت روحی، افزایش توان و ایستادن در برابر مشکلات زندگی و فشارها است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.