کد مطلب: ۵۶۱۵۳۱

صدور مجوز پرواز تهران-تاشکند

صدور مجوز پرواز تهران-تاشکند

به گفته معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور، مجوز پرواز تهران-تاشکند صادر شده است و این پرواز به زودی انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از پیگیری‌های بسیار زیاد سازمان هواپیمایی و به گفته جلالی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری مجوز پرواز تهران تاشکند صادر شد.

براساس این گزارش، جلالی پیش از این اعلام کرده بود که در تلاش برای دریافت این مجوز از کشور ترکمنستان است که امیدواریم به زودی آن را دریافت کنیم.

این پرواز از فرودگاه امام تهران برخواسته و بعد از گذشت مدت زمانی به خلبان اعلام شده که اجازه ورود به مرز هوایی کشور تاجیکستان را ندارند؛ بنابراین این پرواز مجبور به بازگشت شد و در نزدیک‌ترین فرودگاه کشور ایران که مشهد است، فرود آمد.

براساس این گزارش، پرواز شماره ۳۰۵۵ شرکت هواپیمایی زاگرس ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه بامداد فرودگاه امام خمینی را با ۱۷۰ مسافر به مقصد تاشکند ازبکستان ترک کرد، اما به دلیل ممانعت ترکمنستان از عبور این پرواز از فراز خاک آن کشور، هواپیما به فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد بازگشت و روی باند متوقف شد.

به گفته بسیاری از مسافران ابه آنها اجازه خروج از هواپیما داده نمی‌شد و در این گرمای، مسافران چند ساعتی است که درون هواپیما بودند.

نارضایتی مسافران از شرکت هواپیمایی!

به گفته برخی از مسئولان و خلبان هواپیما، پرداخت نشدن حق پرواز عبوری پرواز‌های قبلی و همچنین پرداخت نشدن حق ترانزیت هواپیما‌های این شرکت هواپیمایی از مهم ترین دلایل انجام نشدن این پرواز است.

یکی مسافران اعلام کرد: از صبح امروز ۱۷۰ مسافر این پرواز سرگردان هستند و بدلیل اینکه مهر خروج از کشور روی گذرنامه مسافران خورده شده حتی اجازه ورود به داخل ترمینال مسافری در فرودگاه مشهد هم داده نمی‌شد و مسافران در داخل هواپیما روی باند چند ساعتی مانده بودند.

این در حالی است که مسئولان فرودگاه مشهد اعلام کردند که با رایزنی‌های صورت گرفته اجازه خروج از مسافران صادر شد و آنها در سالن ترانزیت فرودگاه مشهد مورد پذیرایی قرار گرفتند.

البته مسافران این پرواز همچنان از نحوه پذیرایی این شرکت هواپیمایی ناراضی بودند و اعلام کرده‌اند که از ساعت ۶ صبح تا ساعت یک بعدظهر تنها با یک آب معدنی و بیسکوئیت از ما پذیرایی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار حوزه حمل و نقل را در صفحه حمل‌ونقل تجارت‌نیوز بخوانید.

(عکس تزئینی است.)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.