کد مطلب: ۴۸۰۷۸۹

نرخ مصوب حق کمیسیون املاک در تهران و مشهد

نرخ مصوب حق کمیسیون املاک در تهران و مشهد

سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران، نرخ جدید تعرفه کمیسیون مشاوران املاک را اعلام کرد که بر اساس آن، از دو طرف معامله خرید و فروش مسکن، 25 صدم درصد دریافت خواهد شد.

سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران، نرخ جدید تعرفه کمیسیون مشاوران املاک را اعلام کرد که بر اساس آن، از دو طرف معامله خرید و فروش مسکن، 25 صدم درصد دریافت خواهد شد. با این حال، تا این لحظه خبر جدیدی از تغییر نرخ‌های کمیسیون املاک در مشهد منتشر نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یداله صادقی رئیس سازمان صمت تهران نرخ جدید تعرفه حق کمیسیون مشاوران املاک در شهر تهران را به اتاق اصناف تهران ابلاغ کرد. نرخ‌های کمیسیون به شرح جدول زیر است:

1c87f0a9 be0d 40ef 9a84 15c7e27f20b1

شایان ذکر است، تا لحظه تنظیم این خبر، خبر جدیدی مبنی بر تغییر نرخ‌های مصوب کمیسیون املاک در مشهد منتشر نشده است. طبق اطلاعات پایگاه اتحادیه صنف مشاورین املاک مشهد، نرخ خدمات مشاورین املاک، به شرح زیر است:

7a59e01e dbf9 4cee 9999 2647c3828640

این در حالی است که گزارش‌ها از بازار املاک، حاکی از نرخ‌های توافقی دیگری در مشهد نیز هست. به عنوان مثال، برخی بنگاه‌های املاک، بدون در نظر گرفتن محدوده قیمت، از هر طرف معامله نیم، یک درصد یا حتی بیشتر نیز دریافت می‌کنند.

منبع: خراسان‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بنگاه های املاک تو مشهد معروفن که کمیسیون های بالیی دریافت می کنن

  • ناشناس

    مملکت دارانی که توانائی سامان دادن به مسکن را ندارید. خدا قوت

  • ناشناس

    نکه همه چیمون الان درسته فقط مشکل اقتصادیمون رو کمسیون بنگاه درست میشه?

    • عبدالله

      معلومه که معاملات املاکی داری..

    • راد

      علت اصلی گرانی رو بنگاه ها دامن میزنند .رفتم برای تمدید اجاره خونه ، بنگاه میگه صاحبخانه گفته کرایه باید دو برابر بشه و رهن هم 4 برابر قبلی !!! .از بنگاهی میپرسم ، پس نقش شما چیه ؟ میفرماید ، ما فقط قرارداد رو مینویسیم .این هم جواب .

  • احسان

    با سلام
    من در منطقه پنج‌تن یه مورد رهن کامل اختیار کردم که مبلغ رهن ۳۰میلیون تومان می‌باشد. میخوام بدونم حق کمیسیون املاک چقدر میشه ؟ با تشکر.

    • ناشناس

      کمیسیون مستاجر و مالک هر یک 175000 تومن صدو هفتاد و پنج هزار تومن

  • ناشناس

    خونه ای ب مبلغ ۶۰۰میلیون هزارتومان خریدکردم چقدر باید کمسیون به بنگاه بپردازم.

  • ناشناس

    من خانه خریدم،ششصد میلیون تومان حق املاک چقدر میشود.

  • مشاور املاک

    اون آدمی که همچین عددی را نوشته بطور عمدی بازار را به سمت نابودی کشانده . قیمت املاک همیشه عدم شفافیت داره . وقتی مشاور املاک را از حق قانونی خودش محروم میکنی بهش این را القا میکنی برای گرفتن حق خودت به سمتی مایل باش که بیشتر پول بده . ببینید مشاور املاک کارشناس تعیین قیمت است میایید حق اون را حذف میکنید چکار کنه ؟ طرف حق با طرفی که پول میده همیشه برابر نیست که حتی ممکن است مخالف هم باشه . خوب نتیجه این میشود معاملات بدون کارشناس میشود وکارشناس میره طرفی که پول میده . بازار پر میشود از معاملاتی که یک طرف سر طرف دیگه را تا کمر کلاه گذاشته . طرحی که کارشناسی نشده باشه همینه . یک مشاور املاک وقتی حق حقوقش تامین باشه دنبال معامله با ارزان ترین فروشنده است یعنی قیمت بالا نره ولی وقتی حق مسلم اون را بخورند دنبال معامله ای خواهد بود که بیشترین سود را بهش بدهند چون مجبور است . دو سال دیگه میفهمید این طرح چندتا خریدار و فروشنده را بیچاره کرده

    • ناشناس

      به نظر من که این آشفتگی بازار مسکن زیر سر همین مشاورین املاکه و الا اگه قانون رعایت بشه کمیسیون ها طبق نرخ نامه باشه هیچ مشکلی به وجود نمیاد ، الان تعیین قیمت یه ملک شق القمر که نیست طبق فی منطقه مشخص میشه که متری چنده و کلا چقدر در میاد ، اگه طرف دو سه تا املاک بره قیمت بگیره میفهمه این نرخ واقعیه یا کاذب ، برای تعیین قیمت یه ملک که نباید پولی بگیرید شاید طرف یه قیمت بگیره بره و نخواد بفروشه یا اجاره بده ملکش رو ، برای نوشتن مبایعه نامه یه مشاور حق الزحمه میگیره نه تعیین قیمت یه ملک