کد مطلب: ۳۹۵۷۱۹

پاسخ روابط عمومی شرکت بازرگانی پتروشیمی به اظهارات کذب زاکانی

پاسخ روابط عمومی شرکت بازرگانی پتروشیمی به اظهارات کذب زاکانی

شرکت بازرگانی پتروشیمی در جواب اظهارات زاکانی بیان کرد که ريشه‌يابی مباحث مطرح‌شده توسط آقای دکتر زاکانی، کار سختی نیست و کسانی که به موضوعات بخش پتروشیمی و تجارت محصولات تولیدی آگاه هستند به‌راحتی می‌توانند تشخیص دهند متن نامه آقای زاکانی از سوی چه افرادی و جریانی نشات می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت بازرگانی پتروشیمی درخصوص اظهارات آقای علیرضا زاکانی جوابیه‌ای به شرح زیر ارسال نموده است:

با سلام

پيرو مطالب منتشره در خصوص ادعاهای مطرح شده توسط آقای عليرضا زاكانی تحت عنوان نامه به رئيس محترم قوه قضاييه در آن پايگاه خبری كه حاوی تهمت‌ها و افترا و موجب تشويش اذهان عمومی گرديده مراتب ذيل راجهت تنوير افكار عمومی اعلام و لازم است وفق قانون مطبوعات، و مقررات مربوطه در آن نشريه يا سايت (پايگاه خبری) با همان تيتر، قلم و ستون و صفحات درج گردد؛

۱- ادعاهای مطرح‌شده توسط آقای علیرضا زاکانی اساساً کذب محض بوده و مایه تعجب است که ایشان چگونه و بر اساس چه مستنداتی هرگونه تهمت و افترایی که به ذهنشان رسیده، نه‌تنها به مدیران شرکت بازرگانی پتروشیمی نسبت داده بلکه مدیران وقت وزارت اطلاعات وبرخی مسئولين دستگاه قضايی را نیز به مشاركت در فساد متهم کرده‌اند. شرکت بازرگانی پتروشیمی و تمامی افرادی که توسط دکتر زاکانی مورد هجمه و انواع تهمت‌ها قرارگرفته‌اند، در محاکم قضایی از ایشان خواهند خواست تا مستندات خود را برای اثبات ادعای عجیب و خلاف واقع ارائه دهند.

۲- متأسفانه آقای زاکانی طی سال‌های اخیر بدفعات وقوع فساد در شرکت بازرگانی پتروشیمی را رسانه‌ای کرده‌اند اما یک‌بار هم سندی برای ادعاهای خود ارائه نداده‌؛ ایشان حتی یک‌بار هم به مدیران وقت و فعلی این شرکت مراجعه نکرده‌اند تا پاسخ سؤالات و ابهامات خود را دريافت نمايند بلكه همواره صلاح دیده‌اند به‌صورت یک‌طرفه به قاضی رفته و به شکلی ناپسند، هرگونه افترایی که مدنظرشان بود را به این شرکت و مدیران آن نسبت دهند.

۳- ایشان در بخشی از نامه خود، اعلام نموده که برخی مدیران شرکت بازرگانی پتروشیمی در روند بازپرسی و تهیه کیفرخواست پرونده اخیر پتروشیمی، اعمال‌نفوذ کرده‌اند و برای ادعای خود مباحث غير واقعي را مطرح کردند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که پرونده سير مراحل قانونی خود را طی و هم اكنون دادگاه متهمان پتروشیمی در حال رسيدگي است و اميد است القای این‌گونه مطالب برای ایجاد انحراف در مسیر پرونده و منافع برخی نباشد.

۴- ريشه‌يابی مباحث مطرح‌شده توسط آقای دکتر زاکانی، کار سختی نیست و کسانی که به موضوعات بخش پتروشیمی و تجارت محصولات تولیدی آگاه هستند به‌راحتی می‌توانند تشخیص دهند متن نامه آقای زاکانی از سوی چه افرادی و جریانی نشات می‌گیرد؛ شرکت بازرگانی پتروشیمی این حق را برای خود محفوظ می‌داند تا از این افراد که در محافل عمومی و خصوصی اتهامات دروغی را مطرح کرده‌اند، به دستگاه قضا شکایت برده و برای همیشه به تهمت‌هایی که در شبکه‌های مجازي و به خصوص معاند و ضدانقلاب منتشرشده است پایان دهد.

۵- آقای زاکانی در بخشی از نامه منتشره خود به موضوع بدهی شرکت بازرگانی پتروشیمی به شرکت هلدینگ خلیج‌فارس پرداخته و دراین‌باره مدعی شده فساد رخ داده است. در اين خصوص باید گفت اولا ۴۵ درصد از سهام شركت بازرگانی پتروشيمی متعلق به هلدينگ خليج فارس می‌باشد و اعضای هيات‌مديره و مجامع عمومی مشترک با هم دارند و كليه تصميمات در اركان شركت اتخاذ گرديده و می‌گردد ثانيا اختلاف در مسائل مالی بعد از 30 سال فعاليت تجاری فی‌مابين، یک بحث تجاری میان دو بنگاه اقتصادی است که هم در مراكز داوری و محاكم قضایی مطرح و پیگیری شده و هم طرفین در بخش عمده‌ای از آن به مصالحه رسیده‌اند هرچند که كماكان طرفين ادعاهایی در این‌باره دارند. این اختلافات صرفاً تجاری بوده و اساساً ارتباطی به فساد و ارتشا ندارد که آقای زاکانی قصد دارند از این مقوله مصداقی برای فسادستيزی ارائه نمايند!

۶- ایشان بی‌محابا به مدیران شرکت بازرگانی پتروشیمی حمله کرده و از تبانی مدیران این شرکت با آقای طبری گفته‌اند ولی به این پرسش پاسخ نداده‌اند اگر چنین تبانی وجود داشت چرا زودتر آن را علنی نکرده و مستندات آن را منتشر نکرده‌اند؟ در روزهایی که شبکه‌های ضدانقلاب با القای فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی ایران، به گستره شایعات و دروغ‌ها می‌افزایند بازی در پازل دشمن که قصد ناامید کردن جامعه را دارد، منطقی است؟ کدام مأمومی جلوتر از امام خود می‌ایستد؟ مگر مقام معظم رهبری بارها بر این نکته تأکید نکرده‌اند که فساد سیستماتیک ابزار دشمن برای ناامید کردن است، پس چگونه است که آقای زاکانی صرفاً به ادعاهایی که از سوی جریانی خاص دنبال می‌شود، این‌گونه به کارآفرینان داخلی و جهادگران عرصه پتروشیمی می‌تازند؟

۷- ایشان در بخشی از نامه خود، آقای جلیل سبحانی مدیرعامل شرکت اسپک را عامل تبانی می‌داند و از وی چهره‌ای ساخته‌اند که گویا ایشان سرنخ تمامی اتفاقات اخیر است در شرایطی که سعی دارند خدمات ایشان و عملکرد شرکت اسپک (زيرمجموعه شركت بازرگانی پتروشيمی) را نادیده بگیرند. امروزه به یاری خداوند و پیاده‌سازی طرح‌های استراتژیک در بخش پتروشیمی، کاتالیست‌های ده‌ها پالایشگاه و پتروشیمی توسط شرکت اسپک تأمین می‌شود که تماماً در داخل تولید می‌گردد. معاون رئیس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و واحدهای بازرسی وزارت نفت در گزارش‌های دقیق و پرشماری بر کیفیت و تولید داخلی بودن این کاتالیست‌ها صحه گذاشته که اسناد آن قابل ارائه است. این شرکت توانسته به انحصار دو شرکت آمریکایی و فرانسوی در تولید کاتالیست‌ها پایان داده و باص یک میلیارد دلاری در سال، کشور را از واردات «گران» کاتالیست‌ها رها سازد. محض اطلاع آقای زاکانی لازم به توجه است، کاتالیست یک محصول بسیار استراتژیک در صنعت پالایش و پتروشیمی است به‌طوری‌که اگر کاتالیست‌های شرکت اسپک وجود نداشت، امروز خبری از راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نبود که هم‌اکنون روزانه 45 میلیون لیتر بنزین تولید می‌نمايد.ضمن آنكه از اين توانمندی در صنعت خودروسازی و فولاد كشور نيز به‌زودی بهره‌مند خواهيم شد.

۸- بهتر بود آقای زاکانی مباحث مورداشاره خود را در جلسات با مدیران شرکت بازرگانی پتروشیمی مطرح می‌نمودند تا روش به‌کارگيری شده ايشان موجبات آثار زيان‌بار فعلی نمی‌گرديد. با رد تمامی مطالب منتشره از جانب آقای عليرضا زاكانی که فاقد مستندات است شركت بازرگانی پتروشيمی حق اقدام قضايی را برای خود محفوظ می‌دارد.

در آخر با توجه به جايگاه ويژه شركت بازرگانی پتروشيمی در محافل و بازارهای صادراتی بين‌المللی در رابطه با صادرات محصولات پتروشيمی و با عنايت به دشمنی‌های آشكار استكبار و شرايط فعلی كشور از يک‌سو و بحران‌سازی و تلاش برای به تعطيلی كشاندن صادرات غيرنفتی كشور و همچنين مطرح بودن برخی پرونده‌های مطالباتی در محاكم بين‌المللی و سوءاستفاده دشمنان خارجی از رسانه‌ای شدن اخبار و طرح مواردی اين چنين كه قطعاً آب ريختن به آسياب دشمنان قسم خورده نظام می‌باشد، و از كليه دلسوزان و كسانی كه قصد مبارزه با فساد را دارند اگر ان‌شاءا.. قصد خير و نيت خالص داشته باشند اميد است از مجاری قانونی و در چارچوب مصلحت كشور و نظام به‌دنبال پاسخ به سئوالات و ابهامات خود باشند.

لازم به ذكر است اين شركت برای كليه موارد ادعايی پاسخ مناسب و مستندات كافی در اختيار دارد ، وليكن به‌دليل طولانی شدن اين متن مصلحت می‌داند موارد در دادگاه صالحه و با ارائه اسناد مطرح گردد.

والعاقبه للمتقين

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.