کد مطلب: ۷۱۰۶۵۲

پذیره‌نویسی اولین صندوق املاک و مستغلات آغاز شد

پذیره‌نویسی اولین صندوق املاک و مستغلات آغاز شد

سازمان فرابورس خبر از آغاز پذیره نویسی صندوق املاک و مستغلات داد. بنا به اطلاعیه این سازمان مهلت پذیره‌نویسی ۱۹ مهر تا ۸ آبان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اطلاعیه پذیره‌نویسی و عرضه واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مدیریت ارزش مسکن توسط فرابورس ایران منتشر شد.

به نقل از سنا‌نیوز، تاریخ پذیره‌نویسی از ۱۴۰۱/۷/۱۹ تا ۱۴۰۱/۸/۲ تعیین شده است.

پذیره نویسی

نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور تاسیس شد

داوود حمزه مدیرعامل شرکت گروه مدیریت ارزش صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: صندوق املاک و مستغلات (REIT) عملاً نوعی سرمایه‌گذاری خرد در در حوزه املاک و مستغلات توسط مردم می‌باشد به این صورت که افراد می توانند به جای خرید یک واحد کامل ملک، اعم از مسکونی، تجاری یا اداری نسبت به خرید بخش کوچکی از یک ملک با سرمایه‌گذاری‌های خرد خود اقدام نمایند.

وی افزود: یکی از تمایزهای این نوع سرمایه‌گذاری با صندوق زمین و ساختمان این است که صندوق‌های ریت، بر روی ملک ساخته شده در حال بهره‌برداری تاسیس می‌شود و سرمایه‌گذاران، علاوه بر بهره‌مندی از فرصت افزایش قیمت ملک، می‌توانند اجاره نیز دریافت کنند.

حمزه ادامه داد: حسب آنچه در امیدنامه پیشنهادی صندوق املاک و مستغلات «مدیریت ارزش مسکن» بعنوان نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور آمده است، پرداخت اجاره به صورت سه ماهه خواهد بود که پس از کسر هزینه‌های جاری به حساب دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گروه مدیریت ارزش صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه اظهار داشت: محدودیت حداقل سرمایه‌گذاری برای خریداران این صندوق‌ها وجود ندارد و افراد می‌توانند در حد چند میلیون تومان نیز در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند، ولی در عرضه اولیه نخستین ریت (REIT) کشور، احتمالاً محدودیت‌های معمول در پذیره‌نویسی‌های عرضه اولیه توسط سازمان بورس اعمال خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.