کد مطلب: ۶۴۴۴۸۸

پذیره‌نویسی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری قرن به پایان رسید

استقبال گرم بورسی‌ها از سلام فارابی

استقبال گرم بورسی‌ها از سلام فارابی

واحدهای صندوق سلام فارابی با استقبال نزدیک به ۹ هزار نفر از سرمایه‌گذاران، در کمتر از سه ساعت از شروع پذیره‌نویسی آن به پایان رسید.

پذیره‌نویسی صندوق سلام فارابی که از روز دوشنبه ۲۲ فروردین آغاز شده بود، در روز نخست با استقبال بالای سرمایه‌گذاران و تکمیل سقف آن به اتمام رسید. بر این اساس ۹۹ میلیون واحد سرمایه‌گذاری این صندوق به ارزش هر واحد ۱۰٫۰۰۰ ریال در همان روز اول پذیره‌نویسی فروخته شد.

پذیره‌نویسی صندوق سهامی (ETF) جدید شرکت سبدگردان فارابی با نماد «سلام» در روز جاری(۲۲ فروردین) آغاز شد. گفتنی است قرار بود پذیره‌نویسی این صندوق به مدت ۵ روز ادامه داشته باشد، اما به‌دلیل استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذاران، با فروش ۹۹ میلیون واحد در همان روز نخست به اتمام رسید.

سرمایه‌گذاران با خرید واحدهای صندوق سهامی جدید فارابی، سقف یک هزار میلیارد ریالی آن را تکمیل کردند و به‌زودی با انجام فرایندهای قانونی،‌ نماد سلام به‌عنوان نخستین فرصت سرمایه‌گذاری قرن، در بورس قابل معامله می‌شود.

صندوق سلام را بهتر بشناسید

صندوق سلام، یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی شرکت سبدگردان فارابی است. بیشتر دارایی این صندوق در سهام شرکت‌های مستعد بورسی و فرابورسی سرمایه‌گذاری می‌شود. صندوق سلام فارابی از نوع صندوق‌های قابل‌معامله(ETF) است؛ بنابراین واحدهای سرمایه‌گذاری آن را می‌توان از طریق سامانه فارابیکسو یا سامانه‌ معاملات آنلاین همه کارگزاری‌های فعال در بورس معامله کرد.

بازدهی مورد انتظار صندوق سلام چقدر است؟

صندوق‌های سهامی مانند صندوق سلام فارابی با توجه به ماهیت‌شان، پرداخت سود دوره‌ای ندارند. سود این صندوق از اختلاف قیمت خرید و فروش واحدهای سرمایه‌گذاری آن به‌دست می‌آید؛ بنابراین می‌توان گفت سود صندوق سلام وابسته به وضعیت بازار سرمایه و قیمت سهام شرکت‌هایی است که در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. از آنجایی که این صندوق تحت مدیریت شرکت سبدگردان فارابی است، انتظار می‌رود مانند صندوق یکم اکسیر فارابی در زمان رشد بازار، بازدهی بالاتر از رشد شاخص داشته باشد و در زمان افت بازار نیز با مدیریت درست و حرفه‌ای، ارزش دارایی آن تا حد قابل قبولی حفظ شود.

در کل می‌توان گفت با توجه به روند کلی بازار سرمایه، انتظار می‌رود بازدهی این صندوق در بلندمدت بیشتر از سایر بازارهای سرمایه‌گذاری مانند طلا، دلار، مسکن و حتی سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس باشد.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که اگر نتوانستید در پذیره‌نویسی صندوق سلام فارابی شرکت کنید، می‌توانید بعد از بازگشایی نماد آن در بورس، نسبت به سرمایه‌گذاری در این صندوق اقدام کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.