کد مطلب: ۴۴۶۱۰۷

پیش‌بینی آخرین وضعیت جوی در کشور / ورود سامانه بارشی از ۱۰ اردیبهشت ماه

پیش‌بینی آخرین وضعیت جوی در کشور /  ورود سامانه بارشی از ۱۰ اردیبهشت ماه

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه جدید بارشی از ۱۰ اردیبهشت وارد کشور می‌شود و ابتدا مناطق غربی کشور و سپس روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت اغلب مناطق کشور را در بر می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در بیشتر نقاط کشور غیر از شرق کشور رگبار باران،‌ رعد و برق و وزش باد شدید موقت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاهد هستیم و در مناطق مستعد بارش تگرگ وجود دارد.

وی ادامه داد: روز آینده ۸ اردیبهشت بارش در شرق و شمال شرق، همچنین شمال و شمال غرب کشور و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود و روز سه شنبه ۹ اردیبهشت در غرب و شمال شرق هم چنین شمال و شمال غرب کشور و دامنه جنوبی البرز بارش پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت سامانه بارشی دیگری از غرب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت‌ در نیمه غربی کشور خواهد شد و در مناطق مستعد بارش تگرگ داریم.

وی اظهار داشت: روز پنجشنبه این سامانه تقویت می‌شود و اغلب مناطق کشور غیر از سیستان و بلوچستان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بر می‌گیرد.

ضیائیان گفت: در دو روز آینده هم چنین بارش برف در استان‌های اردبیل ،‌ آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز در اغلب مناطق کشور خصوصا استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان، قم، اصفهان، مرکزی، همدان، یزد و شرق کرمان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز آینده در نیمه شرقی کشور حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر، هم چنین شهرکرد و همدان با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ ترین مراکز استان خواهند بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری با احتمال وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۱ و ۱۲ درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود:‌ امروز در تهران آسمان ابری همراه با رگبار داریم، جهت باد امروز در تهران جنوب غرب و سرعت آن ۴۲ کیلومتر بر ساعت است. هم چنین دید افقی ۸ هزار متر و نم نسبی ۶۰ درصد است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.