خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۷۳۷۵

خیزش مجدد بیماری کرونا در برخی استان‌ها / خطر جدی بروز پیک ششم کرونا

خیزش مجدد بیماری کرونا در برخی استان‌ها / خطر جدی بروز پیک ششم کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از خیزش مجدد بیماری کرونا در برخی استان‌ها خبر داد. به گفته وزیر کشور نیز، میانگین فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا، به عدد «نگران‌کننده» ۴۵ درصد رسیده و موج بعدی شیوع کرونا قابل تصور است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرهاد ابول‌نژادیان در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان که امروز (۲۰ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: در حال حاضر خیزش مجدد بیماری در برخی استان‌ها آغاز شده است و شب گذشته مازندران اعلام کرد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها در آن استان صددرصد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در خوزستان نیز افزایش کوتاه‌مدت چند روزه موارد ابتلا را در هویزه و حمیدیه داشتیم که بلافاصله رهگیری‌ها افزایش یافت و بیماران زیادی قرنطینه شدند. خوشبختانه اکنون در وضعیت بیماری، آرامش در خوزستان حاکم است.

وبی گفت: در حال حاضر بار مراجعه به بیمارستان‌های استان خوزستان روزانه دو هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است این در حالی است که در پیک اخیر کرونا تعداد مراجعه‌کنندگان روزانه به بیمارستان‌ها به ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده بود ( ایسنا ).

هشدار وزیر کشور درباره پیک ششم کرونا

وزیر کشور نیز در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه نباید وارد پیک ششم شویم، گفت: اصناف برای ادامه فعالیت باید واکسینه شوند و اگر تا پایان مهر واکسن نزنند نمی‌توانند فعالیت کنند.

احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: فقط افرادی که واکسن کرونا زده‌اند، می‌توانند در اصناف فعالیت کنند و آخر مهر پایان فرصت واکسیناسیون اصناف است.

فاصله گذاری اجتماعی، ۴۵ درصد و نگران کننده

وزیر کشور گفت: هم اکنون در کشور میانگین فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا، ۴۵ درصد و بسیار نگران کننده است.

وحیدی به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: با این روند موج تازه شیوع بیماری ویروس کرونا متصور و نگران کننده است و مردم نیز کامل رعایت نمی‌کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه نباید وارد موج ششم شویم، گفت: این موضوع حتما آثار سوئی دارد و البته واکسیناسیون نیز باید تسریع شود که کمک کننده است، اما به معنای رعایت نکردن شیوه نامه‌ها نیست و به هیچ وجه نباید وارد پیک ششم شویم و باید رعایت کنیم.
وی ادامه داد: البته برخی از استان‌ها مشکلاتی دارند که باید برطرف شود ( خبرگزاری صدا و سیما ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمید

    متاسفانه مدرسه ما در روستا بازه. ۶تا کلاس با کلاسای شلوغ(بیشتر از ۳۰نفر) و تایم هر کلاسی ۹۰ دقیقه!
    واقعا متاسفم برای این وزارت بهداشت که حداقل ارزشی به جان روستاییانی که از امکانات بهداشت و درمان بی‌بهره‌ند، را قائل نیست!

  • سلام

    به خاطر باز شدن مدارس و دانشگاه ست

  • ناشناس

    لطفاً مدارس رو بازگشای کنید

  • نازی

    بیشتر آنهایی که واکسن زدن دیگه ماسک نمیزنن خیلیها به واکسن اعتماد دارن فکر میکنن دیگه کرونا نمیگیرن این افکار خیلی اشتباه است واکسن ایمینی کامل همراه نداره لطفا رعایت کنید

  • ندا

    سلام پارکها و تالارها و باغهای تفریحی رو ببندید

  • ناشناس

    مدارس رو که باز کردن تو بعضی از مدارس دانش آموزهاماسک نمیزنن

  • حسین

    فرزند من از مدرسه روستا کرونا گرفت وارد به خانه ما متاسفانه چندروز قبل خواهرم به رحمت خدا رفت وهمه ما که رعایت می کردیم کرونا گرفتیم تاحالا درگیرهستیم مبلغ بیست میلیون تومان خرج گردم دربیمارستان بازگشایی مدارس جان خواهرم را گرفت

  • ناشناس

    بابازشدن مدارس روستایی فرزند من کرونا گرفت وبه خانه آورد وما مبتلا شدیم کرونا جان خواهرم را گرفت بیست میلیون تومان دربیمارستان خرج کردم تا جان خانواده را نجات دهم متاسفانه باز گشایی مدارس اشتباه بزرگی هست

  • زهرا

    پس وقتی داره موج ششم میاد چرا مدارس استان فارس باز کردین؟؟؟؟!!!!

  • ناشناس

    خوب پس مدارس باز کردنتون برا چیه از اون طرف پیک ششم از اینطرف قتل عام بچه های ما خوبه والا این خودش یه جور مهار کروناهستش دیگه ایمنی جمعی ایجاددکنید یا کشتار جمعی