کد مطلب: ۱۳۶۰۰۹

برای نخستین بار:

چنگر نوک‌سرخ در باغ پرندگان تهران صاحب جوجه شد

چنگر نوک‌سرخ در باغ پرندگان تهران صاحب جوجه شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از زاد‌ولد چنگر نوک‌سرخ در باغ پرندگان لویزان خبر داد و پرورش این گونه جانوری را دارای اهمیت بالایی ارزیابی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین سیگارودی گفت: چنگر نوک‌سرخ یکی از پرندگان زیبای باغ پرندگان است که در زیستگاه گرمسیری با شرایط محیط‌های تالابی نگهداری می‌شود.

وی افزود: منقار و سپر پيشانی این پرنده، قرمز و نوک منقارش زرد است و اين از نشانه‌های کليدی تشخيص آن محسوب مي‌شود. چشمانش قهوه‌ای مايل به قرمز است. نوار سفيد نامنظم و مشخصي در ناحيه پهلوهايش دارد و همچنين پوش‌پرهاي سفيد زير دم كه در وسط، نوار سياه رنگي دارد و هنگام پرواز به خوبي نمايان است.

سیگارودی درباره این پرنده گفت: اغلب پرندگان در سال یک بار تخم‌گذاری می‌کنند. چنگر نوک‌سرخ نیز اولین جوجه خود را در باغ پرندگان به دنیا آورد. نگهداری و پرورش این گونه در اسارت، دارای اهمیت بالایی است. بنابراین تمام مجموعه تلاش خود را در جهت سلامت، رشد و بلوغ جوجه‌ها به کار گرفته است.

معاون خدمات شهری منطقه گفت: در این مجموعه سایر پرندگان نیز تخم‌گذاری کرده‌اند که خبر مربوط به زادآوری و جوجه‌آوری آنها متعاقبا منتشر خواهد شد.

چنگر نوک‌سرخ (چارخو) پرنده‌ای است آبزی از خانواده يلوه، دارای جثه‌ای به اندازه 32 سانتی‌متر، با سري کوچک و بدني فربه، با پر و بالي به رنگ سياه که اغلب در حاشيه آبگیرها، آب‌هاي کم‌عمق و مسطح ديده مي‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.