کد مطلب: ۱۲۲۶۰۴

کارگران بدون بیمه پلاسکو، مقرری بیکاری نمی‌گیرند

کارگران بدون بیمه پلاسکو، مقرری بیکاری نمی‌گیرند

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به اینکه تنها کارگرانی که بیمه تأمین اجتماعی بوده اند بیمه بیکاری می گیرند گفت:کارگرانی که در طول فعالیت خود بیمه تأمین اجتماعی نداشتند نمی توانند از دریافت بیمه بیکاری بهره مند شوند. کریم یاوری درباره وضعیت کارگرانی که بیمه تأمین اجتماعی نداشتند و

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به اینکه تنها کارگرانی که بیمه تأمین اجتماعی بوده اند بیمه بیکاری می گیرند گفت:کارگرانی که در طول فعالیت خود بیمه تأمین اجتماعی نداشتند نمی توانند از دریافت بیمه بیکاری بهره مند شوند.
کریم یاوری درباره وضعیت کارگرانی که بیمه تأمین اجتماعی نداشتند و درپی فاجعه از بین رفتن ساختمان پلاکسو شغل خود را از دست داده اند گفت: مطابق دستور وزیر کار، کارگرانی که مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی بوده و در ساختمان پلاسکو شاغل بودند در کوتاهترین زمان ممکن تحت پوشش و حمایت " مقرری بیمه بیکاری" قرار می گیرند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به اینکه تنها کارگرانی که بیمه تأمین اجتماعی بوده اند بیمه بیکاری می گیرند گفت:کارگرانی که در طول فعالیت خود بیمه تأمین اجتماعی نداشتند نمی توانند از دریافت بیمه بیکاری بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که سابقه کارگران بیمه شده در پلاسکو کمتر از 6ماه باشد، مطابق کارگرانی که دارای سابقه بیشتر از 6ماه هستند از مزایای دریافت مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار بیان کرد: حق بیمه بیکاری کارگران، 3 درصد مبلغی است که دریافت می کنند. به علاوه بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مثل زلزله، جنگ و آتش سوزی و … بیکار می شوند با معرفی واحد های تعاون، کار و رفاه اجتماعی از «مقرری بیمه بیکاری» استفاده می کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.