کد مطلب: ۴۰۳۳۸۱

کاهش قیمت مسکن در روزهای اخیر + لیست قیمت‌ها

کاهش قیمت مسکن در روزهای اخیر + لیست قیمت‌ها

بررسی فایل‌های عرضه شده مسکن در روزهای اخیر نشان می‌دهد که قیمت‌های پیشنهادی بسیاری از واحدهای مسکونی برای فروش نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمارهای رسمی حکایت از کاهش حدود ۲درصدی قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران دارد.

مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران نیز با اشاره به روند دو ماه گذشته عنوان می‌کنند: طی روزهای گذشته مالکانی که تصمیم به فروش ملک خود دارند با رصد وضعیت بازار مسکن متوجه شده‌اند اگر بنا به فروش مسکن داشته باشند باید سطح قیمت پیشنهادی خود را متناسب با وضعیت جدید بازار تعیین کنند.

از این رو تحقیقات میدانی از وضعیت بازار خرید و فروش ملک در مناطق مختلف پایتخت نشان می‌دهد که طی روزهای اخیر، مالکان با پذیرش وضعیت جدید بازار، قیمت پیشنهادی خود را کاهش داده‌اند.

به گفته مشاوران املاک این موضوع درخصوص آپارتمان‌های مسکونی میانسال (بین ۱۰ تا ۱۵ سال) بیش از سایر گروه‌های سنی املاک قابل مشاهده است.

به‌ویژه در مناطق مصرفی، بخش عمده فایل‌های موجود در بازار، قیمت پیشنهادی کمتر از میانگین مناطق دارند.

به گفته مشاوران املاک، این وضعیت سبب می‌شود تا مالکانی که به‌طور واقعی قصد فروش ملک خود را دارند در فروش روند آسان‌تری داشته باشند.

مشاوران املاک در مناطق مصرفی همچنین عنوان می‌کنند: در طرف مقابل بازار یعنی متقاضیان خرید مسکن، در هفته‌های گذشته با مشاهده روند معکوس رشد قیمت، سعی می‌کنند با تامل و جست‌وجوی بیشتری اقدام به خرید آپارتمان کنند.

07 02

منبع: دنیای‌اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.