کد مطلب: ۴۷۷۶۶۷

گوینده‌ای که لال شده بود!

گوینده‌ای که لال شده بود!

گویندگی هم مانند سایر مهارت‌های موجود در جامعه دارای دوره‌های حرفه‌ای و آموزشی است که با شرکت در آنها می توانید به خواسته‌تان برسید و در گویندگی بی‌رقیب شوید.

گویندگی و سخنوری یکی از هنرهایی‌ست که برای کسب آن باید بی‌وقفه تلاش کنید و مهارت‌هایی را به شکل حرفه‌ای آموزش ببینید. حتما بارها در سخنرانی‌های گوناگون شرکت داشته‌اید. فردی که به عنوان سخنران در سالن حضور می‌یابد می‌بایست که از اعتماد به نفس بالا و فن بیان خوبی برخوردار باشد. اگر تسلطی بر موضوع مورد بحث خود نداشته باشد، نمی‌تواند شنوندگان را با خودش همراه کند و این می‌شود که کسی مشتاقانه به صحبت‌هایش گوش نمی‌دهد و هر کس به کار دیگری مشغول می‌شود! برای اینکه در سخنرانی خود موفق باشید و به اصلاح حوصله شرکت کنندگان را سر نبرید باید بتوانید رو در روی مخاطبان قرار بگیرید بدون تزلزل و دستپاچگی پیام خودتان را به مخاطبان منتقل کنید و با گرفتن بازخورد از آنان به نوعی باعث مشارکت‌شان در بحث شوید.

به این ترتیب دیگر متکلم وحده نیستید و افرادی نیز نظراتشان را با شما به اشتراک می‌گذارند و سخنرانی‌تان را پربارتر و مهیج‌تر می‌سازند. اگر می‌خواهید که در سخنوری و قدرت بیان سرآمد دیگران باشید باید بتوانید به خوبی از پس گرداندن و اداره کردن مبحث سخنرانی برآیید. نباید توپوق بزنید، لحن یکنواخت نداشته باشید، مضطرب نشوید و با آرامش اوضاع را پیش ببرید. برخی از افراد زمانی که در جو سخنرانی قرار می‌گیرند و می‌خواهند برای عده بسیاری صحبت کنند، دچار سردرگمی می‌شوند. نمی‌دانند از کجا شروع کنند، دست و صورتشان خیس عرق می‌شود و با صدایی لرزان و نفسی نصف نیمه سعی دارند که بر چالش سخنرانی فائق آیند.

چندی پیش در سخنرانی شرکت کردم که سخنران آن یک جوان موفق و تحصیلکرده بود، اما بویی از سخنرانی و مهارت در این زمینه نبرده بود. چند دقیقه‌ای طول کشید تا به درستی میکروفن را در دست بگیرد و در حالی که دست‌هایش می‌لرزید، کاغذی را که متن سخنرانی‌اش روی آن نوشته شده بود را روی میز جابجا می‌کرد. او نمی‌دانست که چطور شروع کند، اعتماد به نفس کافی نداشت و مثل این بود که می‌خواهد فرار کند و از سالن سخنرانی خودش را نجات بدهد. او مانند گوینده‌ای لال شده بود که حرفی برای گفتن نداشت و در عملی انجام شده، گرفتار شده بود. از این دست اتفاقات را زیاد می‌بینیم و علت تمامی آنها نداشتن مهارت کافی و عدم برخورداری از آموزش گویندگی است.

شاید این موضوع برای شما هم اتفاق بیفتد و بالاخره در طول زندگی‌تان شرایطی پیش می‌آید که مجبور به صحبت یا سخنرانی در جمع‌هایی بشوید. بنابراین اگر می‌خواهید دچار چنین حالتی نشوید و مانند گوینده‌ای لال بر روی سن و سکوی سخنرانی نباشید در ادامه همراه ما باشید تا راه حل این مشکل را به شما بگوییم.

IMG 20200916 114713

با آموزش گویندگی به یک سخنران طلایی تبدیل شوید

گویندگی هم مانند سایر مهارت‌های موجود در جامعه دارای دوره‌های حرفه‌ای و آموزشی است که با شرکت در آنها می توانید به خواسته‌تان برسید و در گویندگی بی‌رقیب شوید. اگر به دنبال موسسه‌ای معتبر و با سابقه هستید که تمامی فوت و فن‌های گویندگی را مو به مو و با بیشترین کیفیت به شما آموزش دهد، باید بگوییم که یکی از آنها موسسه آموزش عالی آزاد فن‌پردازان است.

این موسسه با کادری حرفه‌ای و توانمند قدرتی در گویندگی به شما می‌دهد که فراتر از تصورتان خواهد بود. مهارت‌های گویندگی و فن بیان در این موسسه مطابق با آخرین متدهای روز دنیا آموزش داده می‌شوند و به طور کلی از شرکت در دوره آموزش گویندگی این موسسه پشیمان نخواهید شد. گفتنی‌ست که با گذراندن این دوره برایتان مدرک آموزش گویندگی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صادر می‌شود که دارای اعتبار بسیاری برای ورود به بازار کار و استفاده از فرصت‌های شغلی ایده‌آل است.

IMG 20200916 112707

در گویندگی از خودمان یک احمق نسازیم!

برای شرکت در جلسه سخنرانی که باید به عنوان گوینده حضور یابید از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید. مطالب خود را بنویسید و آنها را بارها مورد ارزیابی قرار دهید. نکات شسته و رفته‌اش را جدا کنید و هجویاتش را حذف نمایید. زمانی که متن خودتان را آماده کردید باید آن را چندین بار برای خودتان بگویید تا هم تسلط کافی در بیان آن را به‌دست آورید و هم با ضبط صدایتان از کیفیت عنوان کردنش با خبر شوید. سعی کنید گویندگی روان و تاثیرگذاری داشته باشید و هر از گاهی برای از بین بردن خستگی و جلوگیری از یکنواختی یک مثال بزنید یا شوخی‌هایی را در میان صحبت‌هایتان بگنجانید.

به این ترتیب گفتار شما دلنشین‌تر و سخنرانی‌تان دلچسب‌تر خواهد شد. در دوره آموزش گویندگی موسسه آموزش عالی آزاد فن‌پردازان کلیه نکاتی که یک گوینده حرفه‌ای باید بداند را یاد می‌گیرد و با دریافت گواهینامه آموزش گویندگی دیگر سندی دارید که نشان دهنده توانایی و تبحر بی چون چرای شما در گویندگی‌ست. البته نباید تنها با گرفتن مدرک دست از تکرار و تمرین بردارید و باید دائما در صدد رشد و پیشرفت خود و مهارت‌هایتان در این زمینه باشید. خیلی زود متوجه می‌شوید که با برخورداری از مهارت‌های گویندگی، یکه‌تاز میدان سخنرانی هستید و کسی به گرد پایان نمی‌رسد. داشتن دانش و مهارت گویندگی باعث می‌شود که نه تنها در کار و حیطه شغلی، بلکه در زندگی شخصی‌تان نیز انسانی موفق و موثر باشید و با حرف‌های انگیزه بخش و مفید خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.