کد مطلب: ۳۳۲۳۲۲

بریتانیا هم با هواوی سر لج افتاد

بریتانیا هم با هواوی سر لج افتاد

بریتانیا هم قصد دارد تمامی تجهیزات شبکه اینترنت 4G نصب شده و به‌کار رفته توسط شرکت چینی هواوی را تحت تاثیر اتهامات جاسوسی علیه آن از بین ببرد.

بریتانیا نیز قصد دارد تمامی تجهیزات شبکه اینترنت 4G نصب شده و به‌کار رفته توسط شرکت چینی هواوی را تحت تاثیر اتهامات جاسوسی علیه آن از بین ببرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد که تلاش آمریکا برای تخریب شرکت چینی هواوی و جلوگیری از عقد قرارداد این شرکت با سایر اپراتورهای مخابراتی کشورهای دیگر موفق شده است.

ماه گذشته بود که سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای خطاب به جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نوشتند که به منظور جلوگیری از به خطر افتادن امنیت ملی کشورش، همکاری با شرکت چینی هواوی برای توسعه شبکه اینترنت 5g را قطع کند اما حالا به نظر می‌رسد که ایالات متحده درصدد است تا از سایر شرکای تجاری و اقتصادی خود نظیر آلمان، ایتالیا و ژاپن نیز درخواست کند که به قطع همکاری با این شرکت چینی اقدام کنند.

حالا تازه‌ترین اخبار منتشر شده حاکی از آن است که بریتانیا نیز قصد دارد تجهیزاتی را که هواوی پیشتر برای توسعه شبکه اینترنت 4G در این کشور نصب کرده و به‌کار برده بود، از شبکه ارتباطاتی خود حذف کرده و از این کشور خارج کند.

هواوی دومین شرکت تولیدکننده موبایل و گوشی هوشمند در جهان و یکی از فعال‌ترین اپراتورهای مخابراتی به شمار می‌رود که با کشورهای بسیاری درباره برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵g همکاری کرده است.

بر اساس گزارش رویترز ، ماجرا از اوایل سال جاری میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

با اینکه دولت چین و شرکت‌های هواوی و زدتی‌ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به تلاش برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می‌دهند.

پیشتر نیز اخباری منتشر شده بود که نشان می‌داد استرالیا و نیوزلند نیز تصمیم گرفته‌اند که با هواوی برای توسعه شبکه‌های اینترنتی و ارتباطاتی دست کشیده و از عقد قرارداد با این شرکت چینی خودداری کنند.

به گفته برخی از تحلیلگران، تلاش آمریکا برای قطع همکاری سایر کشورها با شرکت‌هایی نظیر هواوی تنها برای ضربه زدن به اقتصاد چین و افزایش تبعات منفی جنگ تجاری میان این کشور با آمریکا است چراکه هواوی با فروش بسیار خوب و عملکرد موفقیت‌آمیزی که در زمینه عرضه گوشی و گجت‌های هوشمند و هم‌چنین ارائه خدمات مخابراتی دارد، توانسته است گردش مالی بسیار خوبی را برای چین به ارمغان بیاورد و در صدر فهرست پرفروش‌ترین برندهای تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند حتی بالاتر از اپل آمریکا قرار گرفته است. گرفتن بازار فروش کشورهای مختلف از هواوی بدون شک می‌تواند در کاهش قابل توجه میزان فروش کلی این شرکت تاثیرگذار باشد و ضربه مهلکی به اقتصاد چین وارد کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.