کد مطلب: ۳۴۰۰۱۲

سال ۲۰۱۹ میلادی، کابوسی برای اپل

سال ۲۰۱۹ میلادی، کابوسی برای اپل

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازارهای جهانی محصولات فناوری برآورد کرده‌اند که سال ۲۰۱۹ میلادی سال خوبی برای اپل نخواهد بود.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازارهای جهانی محصولات فناوری برآورد کرده‌اند که سال ۲۰۱۹ میلادی سال خوبی برای اپل نخواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، کاشناسان و تحلیلگران درباره آینده بازارهای جهانی موبایل که در سال‌های اخیر با رکود اقتصادی شدیدی مواجه شده است، به تازگی گزارشی منتشر کرده و در آن پیش‌بینی کرده‌اند که اپل سال بسیار سخت و دشواری را برای فروش محصولات خود به‌خصوص گوشی‌های جدید آیفون خواهد داشت چراکه با توجه به رکود اقتصادی در جهان و کاهش قدرت خرید کاربران در سراسر جهان، تهیه و خریداری گوشی‌های هوشمند و پرچمداران گران‌قیمت اپل غیر ممکن خواهد بود.

از طرفی دیگر، پیش‌بینی‌های صورت گرفته که در وب‌سایت تک‌رادار آمده است، نشان می‌دهد که علاقه و تمایل کاربران موبایل به خریداری و استفاده از گوشی‌های آیفون به علت محدودیت های گسترده نرم‌افزاری آن و همچنین افزایش قابلیت و کاربردهای گوشی‌های اندرویدی رقیب همچون سامسونگ، شیائومی و هواوی، به شدت رو به کاهش بوده است. به همین خاطر برآورد شده است که فروش آیفون ایکس اس مکس در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی از ۵۰ میلیون دستگاه به ۴۵ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است.

قیمت مدل پایه این گوشی و پرچمدار آیفون ۱۰۹۹ دلار است که با توجه به افزایش کارت حافظه و امکانات جانبی آن قیمت این محصول تا ۱۴۴۹ دلار نیز بالا می رود و همین امر نیز موجب شده است کاربران بسیار کمتری در جهان با پرداخت چنین مبلغی امکانات نه چندان متفاوتی را دریافت کنند.

این در حالی‌ست که مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد فعال در حوزه محصولات اپل پیشتر اعلام کرده بود که میزان فروش این مدل از آیفون در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی تا ۲۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.