کد مطلب: ۳۴۰۳۸۴

وزیر ارتباطات:

تمام تجهیزات آمریکایی از شبکه ملی اطلاعات خارج شد

تمام تجهیزات آمریکایی از شبکه ملی اطلاعات خارج شد

وزیر ارتباطات با بیان اینکه هسته داخلی شبکه ملی اطلاعات سه برابر شد، گفت: تمام تجهیزات آمریکایی از شبکه ملی اطلاعات خارج شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه هسته داخلی شبکه ملی اطلاعات سه برابر شد، گفت: تمام تجهیزات آمریکایی از شبکه ملی اطلاعات خارج شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح پروژه ارتقای سه برابری هسته IP شبکه ملی اطلاعات و رونمایی از بسته اقتصادی، حمایتی از کسب‌وکارهای خدمات ابری، میزبانی و شبکه توزیع محتوا گفت: با افتتاحی که امروز انجام می‌شود هسته IP شبکه ملی اطلاعات از ۶.۸ ترابیت به ۱۸ و نیم ترابیت برثانیه افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات برای ارائه خدمات و سرویس‌ها آماده شده، کاهش تاخیر بین استانی را یکی از ویژگی‌های ۳ برابر کردن ظرفیت هسته IP شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و افزود: تاخیر بین استانی از ۴۱ میلی ثانیه به ۳۶ میلی ثانیه کاهش پیدا می‌کند و این دستاورد بزرگی در این حوزه است.

آذری جهرمی افزایش قابلیت ارائه سرویس از ۳ ترابیت بر ثانیه به بیش از ۸ ترابیت بر ثانیه از ویژگی‌های دیگر این پروژه عنوان کرد و گفت: افزایش نقاط ارائه خدمات به مشتریان از ۹۰ نقطه به ۱۰۵ نقطه، تمرکززدایی و توجه به ملاحظات پدافند غیر عامل در طراحی شبکه، پایداری و اطمینان شبکه، طراحی و راه‌اندازی سیستم مدیریت و مونیتورینگ یکپارچه از قابلیت‌های دیگر انجام این پروژه در شبکه ملی اطلاعات است.

وی درباره بسته اقتصادی، حمایتی از کسب‌وکارهای خدمات ابری، میزبانی و شبکه توزیع محتوا که در این مراسم رونمایی می‌شود، افزود: بر اساس مدل اقتصادی که تهیه و تدوین شده است برای فراهم کنندگان خدمات ابری و خدمات محتوایی پرترافیک در دو شهر تبریز و شیراز فراخوان می‌شود که ظرفیت‌های مرکز داده‌ای شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات با ۵ درصد تعرفه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات، در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

جهرمی افزود: همچنین انتقال (ترانزیشن) بین مراکز داده تبریز و شیراز در لایه ۲ تا مرکز داده IXP تهران و اتصال بین این IXP ها را با ۹۰ درصد تخفیف در اختیار این شرکت‌ها و تولیدکنندگان محتوا قرار می‌دهیم و اتصال مشمولان این طرح به صورت مستقیم با IXP ها نیز به صورت رایگان انجام می‌شود که تاکنون امکان نداشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقداماتی که در حوزه حداقل کردن اثرات تحریمی انجام شده است، گفت: با کشور ترکیه، آذربایجان و عمان توافقاتی داشتیم که ارتباطات به جای انتقال به کشورهای اروپایی به صورت منطقه‌ای مبادله شود و با کشورهای عراق، پاکستان، امارات نیز در حال مذاکره برای انجام این توافق هستیم.

وزیر ارتباطات به پیمان منطقه‌ای بین کشورهای ایران با ترکیه، آذربایجان و روسیه اشاره کرد و گفــت: به دنبال یک پیمان منطقه‌ای بین این کشورها برای توسعه کسب‌وکارها در حوزه استارتاپی هستیم تا بتوانیم در این حوزه ظرفیت بین‌الملل خود را فعال کنیم و بازار خود را به دست آوریم.

وی با اشاره به ضرورت تدوین الزامات لایه‌های خدمات و محتوایی شبکه ملی اطلاعات، افزود: کسانی که در این حوزه به وظایف خود عمل نکرده‌اند صدای بلندتری در انتقاد از اقدامات انجام شده برای شبکه ملی اطلاعات دارند و برخی از دستگاه‌هایی که شبکه ملی اطلاعات را فقط در حد کلام می‌دانند و در عمل با وظایف خود آشنا نیستند بزرگترین مانع شبکه ملی اطلاعات در حوزه محتوا و خدمات هستند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.