کد مطلب: ۳۴۷۶۰۴

سهیلا جلودارزاده، نماینده مجلس:

مجلس با فیلترینگ مخالف است / فیلترینگ دیگر جواب نمی‌دهد

مجلس با فیلترینگ مخالف است / فیلترینگ دیگر جواب نمی‌دهد

در نشست تحلیل آهنگ رشد کارآفرینی زنان در ایران دو نماینده مجلس بر حمایت از استارتاپ ها تاکید کردند. در این نشست سهیلا جلودارزاده عنوان کرد که مجلس با فیلترینگ مخالف است و فیلترینگ دیگر جواب نمی‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سهیلا جلودار‌زاده، نماینده مجلس مردم تهران، از تعامل استارتاپی‌ها با مجلس استقبال کرد و گفت: الان وقت این است که استارتاپ‌ها با مجلس تعامل بیشتری داشته باشند، خودشان را معرفی کنند و نیازهایشان را به رفع قوانین مطرح کنند. می‌دانیم که این شیوه از کسب‌و‌کار با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و جلساتی در فراکراسیون اشتغال ما برگزار شده است تا از دست‌و‌پا گیری مشاغل سنتی گذر کرده و به کسب‌و‌کار اینترنتی رو بیاورند. این ارتباط دو طرفه می‌تواند مشکلات را به حداقل برساند.

وی گفت: می‌دانیم که بسیاری از استارتاپ‌ها با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. برای همین مشکلات، جلساتی در فراکسیون کارگری مجلس ما برگزار شده تا از دست‌و پا‌گیری مشاغل سنتی نجات پیدا کرده و راه‌‌حل‌هایی برای استارتاپ مطرح شود.

سهیلا جلودارزاده به دو اشکال عمده در این زمینه اشاره کرد و گفت:« یکی از اشکال‌های پیش‌رو مجوز‌های زیادی است که باید گرفته شود و همچنین موانعی که برای تاسیس شرکت‌ها وجود دارد».

وی در ادامه گفت: رتبه کشور ما در شاخص‌های بین‌المللی پایین است و علت آن همین قوانین زائد است. مجلس امیدوار است ارتباط خوب با فعالان حوزه استارتاپ این رتبه را در جهان ارتقا دهد.

وی درباره فیلترینگ تلگرام و از بین رفتن مشاغل مربوط به آن نیز گفت‌: «مجلس با فیلترینگ مخالف است و معتقدیم این روش دیگر جواب نمی‌دهد».

زهرا سعیدی مبارک، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نظرات مشابهی در زمینه فیلترینگ داشت و گفت: نمایندگان هر کدام نظرات مختلفی درباره فیلترینگ دارند منتها با ایجاد قوانین درست و فرهنگ صحیح برای استفاده از این فضا می‌توانیم به نتایج دلخواه برسیم. فیلترینگ برای محتواهای ناصحیح و غیر‌اخلاقی اعمال شد اما همین کار به جهات مختلفی به نفع همین افراد است و ما اگر بتوانیم زیرساخت های فرهنگی، اخلاقی را رعایت کنیم نیازی به فیلترینگ نیست.

وی از حمایت های صورت گرفته در حوزه استارتاپ گفت:« ضریب و حساسیت این حوزه به علت داشتن رقابت جهانی بالا است و راهی است که به وسیله آن می‌توانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. به همین دلیل نباید نقاط ضعف باعث از بین رفتن فرصت های پدید آمده شود».

زهرا سعیدی در آخر افزود:« در برنامه‌های ششم تصمیماتی برای حمایت از مباحث دانش بنیان مطرح است و حتی پیشنهاد معافیت مالیاتی برای استارتاپ‌ها صورت گرفت. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که در نهایت دولت باید تصمیم بگیرد که این طرح‌ها را بپذیرد. حتما در پیشنهادات صحن، این مسائل مطرح می‌شود و امیدواریم رای بیاورد».

کتایون سپهری مدیر شتاب دهنده منش هم از آینده کسب‌و‌کار این طور صحبت کرد:« کسب‌وکار ها در دنیا به سمت مشاغل خدماتی می‌روند. همین مشاغل می‌تواند ایده هایی را به‌وجود بیاورد که بازار را در بر بگیرد و استارتاپ‌های موفقی را خلق کند. محدودیت‌ها در ایران زیاد است اما استارتاپ‌ها در حال توسعه است و ایده‌ها و الگو‌های خدماتی با یک تا دو سال پردازش می‌توانند بازار را از آن خود کنند».

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.