کد مطلب: ۳۲۵۵۱۲

هواوی تا دو سال آینده بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون دنیا خواهد شد

هواوی تا دو سال آینده بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون دنیا خواهد شد

رسیدن به جایگاه اول در تولید اسمارت‌فون در دنیا برنامه‌ای است که هواوی مطمئن است تا دو سال آینده به آن می‌رسد.

رسیدن به جایگاه اول در تولید اسمارت‌فون در دنیا برنامه‌ای است که هواوی مطمئن است تا دو سال آینده به آن می‌رسد. در همین زمینه آقای ریچارد یو، مدیر بخش موبایل شرکت در جریان مصاحبه‌ای برنامه‌های هواوی را برای رسیدن به این جایگاه شرح داده که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سال گذشته هواوی توانست برای اولین بار به دومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون در دنیا تبدیل شود و در این راه بزرگترین شرکت امریکای تولید اسمارت‌فون یعنی اپل را کنار زد. این شرکت بنا بر آمار منتشر شده توسط موسسه IDC دارای سهم 16 درصدی از کل بازار اسمارت‌فون دنیا است که تنها 9 درصد با سامسونگ اختلاف دارد.

همچنین با توجه به رشد بسیار گسترده و افول بزرگ سامسونگ در این حوزه، از همین حالا می‌توانیم انتظار داشته باشیم که هواوی روزی به بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون جهان تبدیل شود.

همانطور که گفتیم آقای ریچارد یو به عنوان مدیریت بخش موبایل شرکت هواوی در جریان مصاحبه‌ای با شبکه خبری CNBC اعلام کرده که برنامه‌های این شرکت به نحوی است که تا سال 2020 میلادی قطعا به بزگترین شرکت تولید کننده اسمارت‌فون دنیا تبدیل شود.

این شرکت در حال بررسی شکاف‌هایی است که در بازار بین محصولات آن و سامسونگ وجود دارد و می‌تواند کلیه این شکاف‌ها را تا دو سال آتی به صورت کامل رفع کرده و بزرگترین شرکت کره‌ای بازار را کنار بزند.

سامسونگ به مانند اپل از شرکت‌های بسیار خلاق و نوآور بازار است و با فناوری‌هایی که ارائه می‌دهد همواره در کانون توجهات قرار دارد. ارائه اولین دستگاه‌های مجهز به فناوری 5G و همچنین تولید گوشی‌های تاشو و البته فناوری‌‌های مورد استفاده در تولید نمایشگر و شیشه‌های جدید از موارد برتری این شرکت به هواوی است.

هواوی تمرکز خود را بر وجه دیگری از بازار گذاشته است. بنا بر صحبت‌های مدیر بخش موبایل شرکت در جریان این مصاحبه، آقای یو اعلام کرده که سیاسیت شرکت که تا پیش از این در راستای B2B یا همان سیاست تجارت به تجارت بوده تغییر کرده و براساس اصول B2C یا تجارت به مشتری گرایش پیدا خواهد کرد تا میزان رضایت بیشتری از کاربران حاصل شده و این شرکت بتواند سهم بیشتری از بازار را تصاحب کند.

البته این بدان معنا نیست که هواوی قصد دارد تا تمام تمرکز خود را بر راستای اصول فروش و قیمت‌گذاری مناسب گذاشته و از دیگر بخش‌ها غافل شود.

این شرکت در سال 2010 اولین اسمارت فون خود را با قیمت اقتصادی بسیار پایین عرضه کرد و پس از آن همواره به تولید گوشی‌های مقرون به صرفه اقتصادی پرداخته است ولی با بررسی محصولات عرضه شده در سالیان اخیر به این نتیجه می‌رسیم که علاوه بر گوشی‌های اقتصادیزهواوی برنامه‌های گسترده‌ای برای تحول در بازار نیز دارد.

چینی‌های خوش‌نام بازار ابتدا سراغ تولید تراشه‌های پردازنده اختصاصی رفتند و حالا به نقطه‌ای رسیدند که یکی از 3 شرکت تولید‌کننده تراشه اختصاصی پردازنده همراه با هوش مصنوعی در دنیای موبایل به شمار رفته و سرمایه‌گذاری وبرنامه‌های گسترده‌ای را نیز در بخش نرم‌افزار انجام داده‌اند تا بتوانند بهترین نتایج را از این بازار بدست آوردند.

البته باقی موارد مانند توسعه شیشه‌های مقاوم برای نمایشگر و همچنین ایجاد بخش فناوری‌های آینده در شرکت از فعالیت‌های بسیار مفید و مثبت این شرکت در حوزه موبایل است که مسلما می‌تواند نتایج بسیار خوبی را در آینده برای بزرگترین شرکت تولید کننده موبایل در سراسر دنیا به ارمغان آورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.