خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۳۱۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تلاش کره جنوبی برای ایجاد تعادل میان نوآوری و امنیت در بازار ارزهای دیجیتال

تلاش کره جنوبی برای ایجاد تعادل میان نوآوری و امنیت در بازار ارزهای دیجیتال

تعادل بین حفاظت از سرمایه‌گذاران و پیشبرد فناوری ارز دیجیتال، دو هدف اصلی کره جنوبی در تدوین قوانین بازار رمزارزها در این کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز، کره جنوبی در آستانه ورود به فاز جدیدی از رویکرد خود در برابر قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال است.

این کشور می‌خواهد با تمرکز بر ترویج فناوری، ضمن اطمینان از امنیت دارایی سرمایه‌گذاران، مسیر توسعه کریپتو را در پیش بگیرد. مقامات مالی کره به دنبال یک چارچوب نظارتی متعادل هستند که بتواند با ماهیت پویای ارزهای دیجیتال سازگار باشد.

یافتن تعادلی دقیق بین امنیت و توسعه

کیم سو-یونگ معاون کمیسیون خدمات مالی این کشور، در یک کنفرانس خبری درباره ارزهای دیجیتال، بر اهمیت ایجاد تعادل در قوانین برای تحقق همزمان دو هدف تأکید کرد؛ حمایت از پیشرفت‌های فناورانه در بخش ارزهای دیجیتال و حفاظت از منافع سرمایه‌گذاران. 

تغییر رویکرد کره پس از همکاری دولت و بانک مرکزی این کشور با صندوق بین‌المللی پول (IMF) برای توسعه یک ارز دیجیتال مرکزی(CBDC)  رخ داده است. این پروژه که در اکتبر آغاز شد، گام مهمی در مسیر پذیرش ارزهای دیجیتال توسط این کشور است.

چارچوب نظارتی جدید از سال آینده

با نگاه دقیق به مسیر قانون‌گذاری در کره جنوبی، مشحص می‌شود که مقامات قبل‎‌تر قانونی را به تصویب رسانده‌اند که ارزهای مجازی را تحت نظارت خود قرار می‌دهد. به‌نظر می‌رسد هدف اصلی کره حفاظت از سرمایه‌گذاران است.

انتظار می‌رود چارچوب نظارتی این کشور از ژوئیه ۲۰۲۴ به اجرا درآید. این تصمیم برای قانون‌گذاری در پی وقوع چندین حادثه مرتبط با ارزهای دیجیتال در طی سال‌های اخیر، از جمله پرونده کلاهبرداری مرتبط با دو کوون، نیاز به نظارت دقیق‌تر در بازارهای ارز دیجیتال را برجسته کرد.

تفاوت در قوانین NFT و ارز دیجیتال

مقامات مالی کره جنوبی تصمیم گرفته‌اند؛ توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) تحت همان قوانین ارزهای دیجیتال سنتی قرار نگیرند. این تصمیم، که پس از تعیین قوانین جداگانه برای  CBDCها صورت گرفته، نشان‌دهنده رویکردی تفکیک‌شده به انواع مختلف دارایی‌های دیجیتال در کشور است.

کریستالینا جورجیوا مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول (IMF)، در یک کنفرانس خبری بر ضرورت تعیین دستورالعمل‌های صریح و زیرساخت‌های قوی در سطح جهانی تأکید کرد. او هشدار داد که ممکن است ارزهای دیجیتال بدون قوانین واضح و یک بنیاد محکم، در بلندمدت به ثبات مالی کلان کشور آسیب برسانند.

نگاهی به آینده

در حالی که کره جنوبی برای اجرای چارچوب نظارتی جدید خود آماده می‌شود، تمرکز بر یافتن تعادل بین نوآوری و حفاظت از سرمایه‌گذاران ادامه دارد.

این رویکرد نشان‌دهنده شناخت پتانسیل ارزهای دیجیتال و نیاز به محیط نظارتی قوی‌تر است که از توسعه آن‌ها حمایت کند و در عین حال خطرات و ریسک سرمایه‌گذاران را کاهش دهد. با وجود اقدامات اخیر، کره جنوبی خود را به عنوان یک بازیگر پیشرو در چشم‌انداز جهانی ارزهای دیجیتال معرفی می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.