فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۰۶۹۲۲

اخبار فناوری و استارتاپی روز

اپل از حذف شارژر چقدر سود کرد؟/ فیلترینگ ۷۳ هزار سایت قمار و فیشینگ

اپل از حذف شارژر چقدر سود کرد؟/ فیلترینگ ۷۳ هزار سایت قمار و فیشینگ

فیلترینگ ۷۳ هزار سایت قمار، فیشینگ و کلاهبرداری، بازگشت قیمت‌ مسکن به سایت‌های انتشار آگهی آنلاین و محاسبه سود اپل از حذف شارژر آیفون ۱۲، از مهم‌ترین اخبار روز استارتاپی و فناوری هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها بخشی از افکار عمومی نسبت به موضوع سایت‌های آنلاین قمار و فیشینگ حساس شده است و مقامات حکومتی هم از برخورد با این سایت‌ها خبر می‌دهند.

در یکی از جدیدترین اخبار در این مورد ایسنا به نقل از معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی از فیلترینگ ۷۳هزار سایت قمار، فیشینگ و کلاهبرداری خبر داد.

جواد بابایی گفته است که این سایت‌ها با گزارش مردمی شناسایی و فیلتر شده‌اند.

بازگشت قیمت‌ مسکن به سایت‌ها

زومیت از اکوسیستم استارتاپی خبر داده که قیمت‌ مسکن پس از هشت ماه به پلتفرم‌های آگهی آنلاین بازگشته است.

بر اساس این گزارش، پس از خودرو، حالا کاربران می‌توانند قیمت مسکن را هم در سایت‌های آنلاین انتشار آگهی درج کنند.

اردیبهشت سال جاری، قیمت خودرو و مسکن از پلتفرم‌های آگهی آنلاین حذف شد. در آن زمان گفته شد این تصمیم با شکایت وزارت صمت و به‌ دستور مراجع قضایی گرفته شده است.

تقلب در امتحانات مجازی به صفر نمی‌رسد

علی اکبر صفوی، رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، گفته است تقلب در امتحانات مجازی به صفر نمی‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او گفته است که بسیاری از استادان با روش‌های گوناگون تشخیص تقلب و تخلف آشنا هستند و باید بدانیم که در امتحانات حضوری هم میزان تقلب در میان دانشجویان به میزان کم یا زیاد وجود دارد.

به گفته صفوی، به هر حال نمی‌توان میزان تقلب را در امتحانات مجازی دانشجویان به صفر رساند، بلکه می‌توان کاهش داد.

اپل با حذف شارژر آیفون ۱۲ چقدر سود کرد؟

دیجیاتو در خبری از دنیای فناوری به میزان سود شرکت اپل از حذف شارژر آیفون ۱۲ پرداخته است.

بر اساس این گزارش، همراه با عرضه‌ آیفون ۱۲ بود که اپل اعلام کرد دیگر برای تلفن‌های هوشمند خود هدفون و شارژر عرضه نمی‌کند.

شرکت تحقیقاتی «Counterpoint Research»، شروع به انتشار اطلاعاتی درباره‌ قیمت اجزای آیفون ۱۲ کرده؛ به گفته کارشناسان این شرکت تحقیقاتی هر آیفون ۱۲ از نظر بسته‌بندی و لوازم جانبی حدود ۴٫۲ دلار ارزان‌تر از سری نسل قبل یعنی آیفون ۱۱ است.

شاید ۴ دلار مبلغ آنچنان زیادی به نظر نرسد اما به طور کلی، با توجه به اینکه حجم محموله‌های سری آیفون ۱۲ حدود ۶۳ میلیون واحد بوده، در مجموع اپل با حذف شارژر آیفون ۱۲ توانسته بیش از ۲۶۴ میلیون دلار پس‌انداز کند.

اپل در ابتدا ادعا کرد که با هدف حفاظت از کره‌ زمین و دغدغه‌های محیط زیست اقدام به حذف شارژرهای خود کرده اما به نظر می‌رسد که این اقدام بیشتر در جهت سودآوری صورت گرفته باشد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.