فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۰۷۵۳۲

نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز در مورد سرعت و کیفیت اینترنت:

بهانه‌های جدید کم‌فروشی اینترنت / سرعت پایین اینترنت به نفع کیست؟

بهانه‌های جدید کم‌فروشی اینترنت / سرعت پایین اینترنت به نفع کیست؟

اینترنت موبایل و ثابت در ایران شرایط خوبی ندارد و صدای مردم را درآورده است؛ وجود برخی قوانین در این میان تناقض‌هایی را ایجاد کرده و البته اقدامات نمایشی در حوزه اینترنت ۵G، نتوانسته کاربران را راضی کند.

تجارت‌نیوز ، اخیرا گزارش‌های را با موضوع‌های کم فروشی اینترنت و سرعت واقعی اینترنت منتشر کرد.

این گزارش‌ها به موضوع کاهش سرعت به بهانه مصرف منصفانه و همچنین ادعاها در مورد اینترنت ۵G در ایران اختصاص داشت.

نظرهای گروهی از مخاطبان تجارت‌نیوز را در این مورد در ادامه می‌خوانید.

ترافیک داخلی و خارجی؛ بهانه‌ کم‌فروشی

برخی از خوانندگان مساله ترافیک داخلی و خارجی را بهانه‌ای برای سوءاستفاده شرکت‌ها دانسته‌اند و از کاهش سرعت اینترنت به بهانه مصرف منصفانه گلایه کرده‌اند.

- «این مسئله پهنای باند داخلی و بین المللی راهی شده برای فریب و سو استفاده. یه لیست محدود از سایت های داخلی دارن که فقط استفاده از اونها رو مصداق مصرف داخلی می دونن، استفاده از بقیه، دو برابر حجم مصرفی واقعی از حجم خریداری شده کم می کنه.»

- «بعضی شرکت ها هیچ وقت این مصوبه مصرف منصفانه رو رعایت نکردند، بعد از پایان حجم که به شکل عجیبی سریع رخ می ده اینترنت کامل قطع می شه و باید بسته تازه خرید. سرعت به ۱۲٨ کیلو کاهش پیدا نمی کنه.»

- «اول باید مشکل اصلی رو پیدا کرد اونم اینه که چه کسانی حاکم اینترنت هستند؟ بعد از شناسایی این افراد باید دید سهام های اپراتورهای مخابراتی به اسم چه کسانی هستش و چه کسانی سود می برند از این روش های گرانی و کم کردن سرعت نت ….. البته آقایون همیشه به جای حل مسئله، صورت مسئله رو پاک می کنند…»

- «تمام دنیا حتی کشورهای عقب افتاده تر از ایران، فرمول اپراتورهای کشورشون اینه که سرعت و کیفیت و دسترس پذیری اینترنت رو بالاتر ببر و انوقت درصد کمی می تونی هزینه رو بالا ببری اما تو ایران چی؟؟»

گلایه‌ها از سرعت پایین

برخی از مخاطبان نیز به سرعت پایین اینترنت اعتراض دارند و معتقدند نسل‌های پیشین ارتباطات هم در ایران به درستی پیاده نشدند.

- «چرا مردم ایران همیشه باید آخر باشن … الان بیشترین پول اینترنت رو مردم می دن، کنتورم که نداره.»

- «خیلی خوب بلدن پول رو بگیرن، اینا اگه نت ۲g رو با سرعت اصلیش بدن! بعد حرف از ۵g بزنن. مطمئنم ۵g بیاد ته سرعت نت ما می شه دو مگ. اینترنت تو ایران ۱۰ G هم بشه برای ما همون +H هست (اگه کسی یادش میاد). اول زیر ساخت ها رو قوی کنید، بعد فایو جی رو مد کنید.»

- «بخش زیادی از خط تلفن های ثابت هنوز با سیم کشی مسی هستند و فیبر نوری ندارند. ما برای آموزش آنلاین اختلال زیادی داریم و مدام به شکل پارازیت دار هست. ۵G رو کجای دلمون بگذاریم.»

- « تفاوت ۳جی با فور جی، چی بود که ۵جی با ۴جی اِش باشه. اینا عددا رو ارتقا می دن که بتونن نرخ گرون تری رو تعیین کنن.»

- «چند سال پیش ۳G سرعتش خوب بود ولی الان ۴G هم جواب نمی ده. ۵G یا حتی ۶G هم بیاد برای ما ایرانیا جواب نمی ده. چون سرعت واقعیش نیست. شما همون قبلی ها رو برای ما با سرعت واقعی در دسترس قرار بدین که راضی باشیم.»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.