فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۱۱۵۴۹

اخبار فناوری روز

توقف هر گونه حمایت مالی از پیام‌رسان‌های بومی

توقف هر گونه حمایت مالی از پیام‌رسان‌های بومی

توقف هر گونه حمایت مالی از پیام‌رسان‌های بومی، نگاه وزیر ارتباطات به موضوع پهنای باند، کشف ۳۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در مرکز تهران و احتمال اضافه شدن رمزارزها به شبکه پرداختی ویزا، از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که در کشور دوقطبی «فیلتر و عدم فیلتر» وجود ندارد و سیاست کشور در این زمینه‌ها مشخص است.

به گزارش دیجیاتو، «ابوالحسن فیروزآبادی» همچنین اعلام کرد که پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی به صورت توامان در کشور باید وجود باشند چراکه به گفته او، ایران هیچ وقت از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی خودکفا نمی‌شود.

با این حال، دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرده که باید خدمات پیام‌رسان‌های بومی بیشتر شود تا امکان اعمال قدرت به پیام‌رسان‌های جهانی داده نشود.

او می‌گوید آنها در مرکز ملی فضای مجازی بارها تاکید کردند که پیام‌رسان‌های خارجی نباید اطلاعات را از کشور خارج کنند یا اینکه پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های رسانه‌ای اجتماعی خارجی که بیش از یک میلیون کاربر در ایران دارند باید نمایندگی رسمی داشته باشند و قوانین حاکمیت ایران را رعایت کنند. اما به علت پاره‌ای از مشکلات در عمل تصمیماتی که در حوزه حکمرانی در شورای عالی فضای مجازی اتخاذ شده بود، پیاده سازی نشد.

فیروزآبادی معتقد است که ما در زمینه پیام‌رسان‌های اجتماعی ناموفق بوده‌ایم.

فیروز آبادی با تاکید براینکه دیگر به هیچ وجه حمایت مالی از پیام‌رسان‌های بومی در دستور کار نهادهای دولتی و حاکمیتی نیست اذعان داشته که به جای این موارد امکانات و منابعی سخت افزاری مانند فضا در مرکز داده بومهن فراهم شده و در اختیار پیام‌رسان‌ها قرار گرفته است.

آذری جهرمی: بستن فضای مجازی دیگر جواب نمی‌دهد

ایرنا نیز امروز سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را در در برنامه‌ زنده «تیتر امشب» شبکه خبر منعکس کرده است که به موضوع سیاست‌های مربوط به فضای مجازی اختصاص دارد.

محمدجواد آذری‌جهرمی در این برنامه گفته است که فضای مجازی به انتشار اخبار سرعت می‌بخشد و نمی‌توان با بستن شبکه‌های اجتماعی جلوی راه توسعه را گرفت.

او در مورد بحث محدود کردن پهنای باند و حواشی آن، اعلام کرد که پهنای باند یک مسئله‌ دستوری نیست؛ مقدار مصرف به ذائقه‌ افراد برمی‌گردد و نمی‌توان کسی را مجبور کرد که چه چیزی مصرف کند.

کشف ۳۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در مرکز تهران

ایسنا به نقل از جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ، از کشف ۳۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال توسط ماموران انتظامی کلانتری ۱۰۶ نامجو خبر داد.

سرهنگ علیرضا ناصری نژاد افزود: در پی کسب خبری مبنی بر به کارگیری غیرمجاز دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال در ساختمان متروکه‌ای واقع در محله نامجو رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران عملیات کلانتری ۱۰۶ نامجو قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با رصدهای اطلاعاتی و تایید صحت خبر دریافتی، با هماهنگی قضائی تیمی از ماموران عملیات کلانتری شهید نامجو به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن محل ۳۰ دستگاه بیت‌کوین که به صورت غیرقانونی در محل نصب شده و در حال استخراج ارز بود، کشف کنند.

احتمال اضافه شدن رمزارزها به شبکه پرداختی ویزا

زومیت از دنیای فناوری گزارش داده است که رمزارزها احتمالا به شبکه پرداختی ویزا اضافه می‌شوند.

ویزا، سرویس مالی جهانی شناخته‌شده، مدت‌هاست که از طریق والت و همکاری تجاری با برخی شرکت‌ها، وارد حوزه‌ رمزارز شده است. حالا آلفرد کلی، مدیرعامل ویزا، می‌گوید احتمالا در آینده ارزهای رمزنگاری‌شده مستقیما روی شبکه‌ ویزا اجرا می‌شوند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.