فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۱۲۰۸۵

اخبار فناوری و استارتاپی روز

چالش‌های ارائه خدمات دارویی و پزشکی اسنپ

چالش‌های ارائه خدمات دارویی و پزشکی اسنپ

چالش‌های ارائه خدمات دارویی اسنپ، عدم تاثیر کاهش ۲۵ درصدی پهنای باند اینترنت بر قیمت مصرف‌کننده، و اعلام آمادگی نصر تهران برای تبدیل به مرجع تخصصی رمزارزها، از مهم‌ترین اخبار و فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابتدای این هفته معاون وزیر ارتباطات از ارزان شدن پهنای باند اینترنت زیرساخت خبر داد. اگرچه در ابتدا بسیاری از رسانه‌ها از ارزان شدن ۲۵ درصدی اینترنت خبر دادند اما واقعیت این است که وزارت ارتباطات اینترنت را ۲۵ درصد ارزان‌تر به شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت می‌فروشد اما این این کاهش قیمت الزاما به کاربر نهایی نمی‌رسد.

دیجیاتو در این گزارش داده است که شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت می‌گویند که این کاهش قیمت برای کاربر نهایی تاثیرگذار نیست و عملا قرار نیست اینترنت ارزان شود.

شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت در سال‌های اخیر نتوانستند متناسب با سرعت رشد اینترنت موبایل، رشد کنند و با ریزش کاربران خود در چند سال گذشته و البته افزایش نداشتن قیمت اینترنت، دچار مشکلات مالی بسیاری شدند.

از طرفی وزارت ارتباطات هم بارها با افزایش قیمت اینترنت چه در اپراتورهای ثابت و چه در اپراتورهای موبایل، مخالفت کرده است؛ مخالفتی که البته وزیر ارتباطات از آن به عنوان یک دستاورد یاد می‌کند، به گفته مدیران شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت برای آن‌ها گران تمام شده است.

چالش‌های ارائه خدمات دارویی اسنپ

این روزها، بار دیگر ارائه خدمات دارویی و پزشکی از سوی اسنپ فود و اسنپ دکتر خبرساز شده است. وبدا اخیرا گزارش داده که رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۶تهران با اشاره به عرضه بدون مجوز اقلام سلامت محور در پلت‌فرم اسنپ فود و اسنپ دکتر خواستار برخود قانونی با متخلفان شد.

محمدرضا شانه‌ساز در نامه‌ای به معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۶تهران آورده است: طبق گزارشات واصله، وب سایت به آدرس snappfood.ir و نرم افزار متناظر آن، اقدام به فروش انواع کالاهای سلامت محور از جمله الکل می‌نماید. همچنین نرم افزار اسنپ اقدام به انتشار پیامی با مضمونی قریب به نسخه پیچی آنلاین نموده و در قسمت «پزشک و مشاور» نرم افزار موصوف امکان بارگذاری نسخه جهت تهیه و ارسال از داروخانه‌ها را فراهم کرده است،

در ادامه نامه آمده: نظر به اینکه تاکنون فعالیت‌های فوق هیچگونه مجوزی از این سازمان نداشته‌اند و چه بسا زمینه ساز عرضه داروهای فاقد مجوز، قاچاق و تقلبی گردد، لذا خواهشمند است دستور فرمایید به نحو مقتضی از ادامه این امر جلوگیری شده، با متخلفین طبق قانون برخورد گردد.

در مقابل، امیرناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، در شبکه‌های مجازی معترض این موضوع شده است.

او تاکید کرده که وزارت بهداشت و هیچ وزارتخانه‌ دیگری صلاحیت مسدودسازی استارتاپ‌ها را ندارد و این امر بر عهده کارگروهی در معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری است.

به گفته ناظمی اگر وزارت بهداشت قصد دارد تا از توزیع داروی تقلبی جلوگیری کند، باید به جای درخواست فیلترینگ آن‌ها سریع‌تر آیین‌نامه فعالیت این نوع از شرکت‌ها را تدوین کند.

به گزارش آی‌تی‌ایران، اعتراض وزارت بهداشت به استارتاپ‌ها موضوع جدیدی نیست و در مرداد ماه سال جاری با شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا، وزارت بهداشت انجام تست کرونا در خانه که توسط آزمایشگاه‌ها و تیم‌های استارتاپ‌های حوزه سلامت اجرا می‌شد را ممنوع اعلام کرده بود.

در حالی که اپلیکیشن‌های مشاوره آنلاین پزشکی با پزشکان، روانشناسان و آزمایشگاه‌های دارای صلاحیت و مجوزهای قانونی همکاری می‌کنند.

اعلام آمادگی نصر تهران برای تبدیل به مرجع تخصصی رمزارزها

به گزارش دیجیاتو، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران خبر از همکاری این سازمان با وزارت صمت و دادگستری تهران برای مشاوره پیرامون مساله رمز ارزها و تبیین قوانین و مقررات مرتبط با آنها داد.

حسین اسلامی تاکید کرد که این سازمان به عنوان مرجع تخصصی در کنار دادگستری تهران پیرامون حوزه رمز ارزها فعال می‌شود.

او با ذکر این نکته که همکاری‌های خوبی با وزارت صمت صورت گرفته، گفت که کارگروه بلاک‌چین و رمز ارز نصر، هم با سازمان صمت و هم دادگستری تهران جلساتی داشته است تا بتوانند در زمینه ارزهای مجازی و قوانین و مقررات پیرامون آنها مشاوره‌های مفیدی ارائه دهند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.