فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۱۳۱۶۷

اخبار فناوری و استارتاپی روز

ماجرای ویدئوی کاربر مال‌باخته اسنپ/ شمارش معکوس بیت‌کوین ۶۰ هزار دلاری

ماجرای ویدئوی کاربر مال‌باخته اسنپ/ شمارش معکوس بیت‌کوین ۶۰ هزار دلاری

تحلیل گلایه‌های کاربران از اینترنت در توئیتر، ماجرای ویدئوی کاربر مال‌باخته اسنپ، چالش‌های ای‌نماد برای کسب و کارها و شمارش معکوس برای بیت‌کوین ۶۰ هزار دلاری، از مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک بررسی آماری نشان می‌دهد که «کیفیت»، دلیل اعتراض ۹۱ درصد از کاربران شاکی از اینترنت در توییتر است.

آی‌تی ایران در این مورد به نقل از مرتضی زندیه، بنیان‌گذار پلتفرم زلکا، تحلیلی آماری از وضعیت موجود کیفیت اینترنت را از نگاه کاربران در توئیتر رارائه کرد.

بر اساس این گزارش، گلایه ۷ درصد کاربران از زیرساخت، ۲۷ درصد از فیلترینگ، ۴۳ درصد درباره سرعت پایین، ۱۹ درصد درباره تغییرات قیمت و ۴ درصد هم از مشکلات فنی بوده است.

زندیه با اشاره به تحقیقاتی که روی تحلیل نظرات مردم در مورد کیفیت ADSL و اینترنت موبایل در صفحه وزیر ارتباطات، انجام شده‌است، اعلام کرد که ۹۱ درصد مردم به هنگام شکایت از اینترنت ADSL ایران، از کیفیت آن ناراضی و ۹ درصد از قیمت‌ها معترض هستند.

به گفته او، این آمار در اینترنت موبایل برعکس است، یعنی تنها ۱۹ درصد از کیفیت (سرعت پایین، مشکلات فنی، زیرساخت) و ۸۱ درصدی به قیمت یعنی (محاسبه ترافیک و قیمت بالا) اعتراض کرده‌اند.

ماجرای ویدئوی کاربر مال‌باخته اسنپ

زومیت در گزارشی، به ماجرای ویدئوی کاربر مال‌باخته اسنپ پرداخته است. در روزهای اخیر، یکی از کاربران تاکسی اینترنتی اسنپ با انتشار ویدئویی در فضای مجازی، ادعای جعلی بودن پلاک راننده‌ اسنپ و ناموفق بودن پیگیری پشتیبانی تیم اسنپ را مطرح کرد.

این کاربر اظهار کرد بسته‌ای به سرویس مسافر اسنپ تحویل داده است؛ اما بسته به مقصد نرسیده و راننده در دسترس نبوده تا با او تماس بگیرد. وی با گرفتن استعلام متوجه شده که شماره پلاک تاکسی اسنپ جعلی است و پشتیبانی اسنپ می‌گوید که کاری جز تماس با این راننده از دست آنها برنمی‌آید.

مدیرعامل اسنپ با انتشار ویدئویی در آپارات، توضیحاتی ارائه کرده است.

محمد خلج، ادعای جعلی بودن مدارک و پلاک خودروی راننده را رد می‌کند و می‌گوید: اطلاعات پلاک خودرو با کارت خودرو مطابقت دارد؛ ولی یک رقم از پلاک خودرو به‌ اشتباه در سیستم ثبت شده که پیگیر دلایل به روز این اشتباه هستم. این اطلاعات با نامه‌ قضایی در اختیار مسافر قرار می‌گیرد. بنابراین موضوع جعلی بودن پلاک خودرو صحت ندارد. همچنین کاربر راننده، مراحل احراز هویت را گذرانده و دارای تاییدیه‌ نیروی انتظامی است.

چالش‌های ای‌نماد برای کسب و کارها

دیجیاتو در گزارشی موضوع چالش‌های ای‌نماد برای کسب و کارها را بررسی کرده است.

بر اساس این گزارش، تقریبا ده سال از زمان ایجاد «نماد اعتماد الکترونیکی» موسوم به «ای‌نماد» می‌گذرد. نمادی که قرار بود تسهیل‌گر راه کسب و کارها باشد و برای جلوگیری از سودجویی وارد کار شد.

ای‌نماد حالا به یک نماد اجباری تبدیل شده و به کسب‌وکارهای آنلاین ستاره می‌دهد و مجوز داشتن درگاه از PSPها نیز در گروی آن است. ای‌نماد حالا به جایگاهی رسیده که از نظر بسیاری از کارشناسان، نه «اعتماد» با خود به همراه دارد و نه در مسیر «توسعه تجارت الکترونیکی» قدم برداشته است.

شمارش معکوس برای بیت‌کوین ۶۰ هزار دلاری

زومیت در گزارشی از دنیای فناوری، به موضوع ارزش بازار بیت‌کوین پرداخته است.

بر اساس این گزارش، بیت‌کوین با بازگشت قوی به ۴۰ هزار دلار در سه روز گذشته، احتمال دارد که در آینده‌ای نزدیک در کانال بالاتری تثبیت شود.

۱۸ بهمن، قیمت بیت‌کوین (BTC) پس از ۲۳ روز دوباره مرز ۴۰ هزار دلار را شکست؛ اما این‌بار احساسات بازار بسیار آرام‌تر و فارغ از هیجانات است. ترکیب عواملی مانند بازار آتی کم‌ازدحام‌تر بیت‌کوین و فشار فروش نهنگ‌ها و بازگشت سریع می‌تواند این بار به ثابت‌ماندن بیت‌کوین در کانال بیش از ۴۰ هزار دلار کمک کند.

اگر قیمت بیت‌کوین در ۴۰ هزار دلار به‌عنوان محدوده‌ حمایتی جدیدی تثبیت شود، نمودار کوتاه‌مدت BTC بسیار مثبت می‌شود.

در کوتاه‌مدت، برای آنکه بیت‌کوین ساختار گاوی خود را حفظ کند، باید دو سطح حمایتی اصلی را حفظ کند: ۴۰ هزار و ۳۷ هزار دلار.

در آینده‌ای نزدیک، بعضی از تریدرها انتظار دارند بیت‌کوین با سرعتی که گرفته، به بیش از ۶۰ هزار دلار برسد.

بیت‌کوین ازلحاظ تکنیکال نقطه‌ خرسی ۳۸ هزار دلار را ۱۶ بهمن رد کرد. بیت‌‎کوین از ماه پیش که ۴۰ هزار دلار را شکست، قوی‌تر است. تکانه‌ کافی وجود دارد تا آن را این دفعه به کانال ۵۰ هزار دلار ببرد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.