فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۱۵۹۹۰

اخبار فناوری روز

محرومیت ۵۳ درصد از دانش‌آموزان سیستان وبلوچستانی از سامانه شاد

محرومیت ۵۳ درصد از دانش‌آموزان سیستان وبلوچستانی از سامانه شاد

محرومیت ۵۳ درصد از دانش‌آموزان سیستان وبلوچستانی از سامانه شاد، احتمال دریافت عوارض از گوشی‌های پرچمدار در سال آینده، هشدار مرکز مرکز ماهر در مورد حملات باج‌افزاری و تاکید ایلان ماسک بر حباب قیمتی بیت‌کوین، از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نوید برهانزهی فعال اجتماعی ساکن سیستان و بلوچستان، با انتشار عکسی در صفحه توئیتر خود، نوشت که «۵۳ درصد از دانش‌آموزان سیستان وبلوچستانی به‌دلیل نداشتن گوشی یا عدم دسترسی به اینترنت در شبکه شاد حضور ندارند.»

بر اساس توئیت او، تفاوت معناداری بین سیستان و بلوچستان با استان‌های دیگر دراین زمینه دیده می‌شود؛ به گونه‌ای که این تفاوت حتی با استان ماقبل سیستان و بلوچستان هم مشهود است.

البته، موضوع دسترسی نداشتن محصلان به شبکه آموزشی دانش‌آموز یا همان شاد، مختص این استان نیست. روز گذشته خبرگزاری فارس به نقل از مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، از عدم احراز هویت ۱۵ درصد دانش‌آموزان در این سامانه خبر داد.

به گفته محمدحسین کفراشی، دو میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در «شاد» حضور ندارند.

چندی پیش فریبرز درتاج، رئیس همایش بین‌المللی روانشناسی مدرسه آمار بالاتری را اعلام کرده بود؛ به گفته او، چهار میلیون نفر از دانش‌آموزان عضو سامانه شاد نیستند یا دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارند.

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در ماه‌های ابتدایی سال تحصیلی جاری اعلام کرده بود که حدود سه میلیون دانش‌آموز، امکان استفاده از شبکه شاد را ندارند.

این سامانه البته برای دانش‌آموزان برخوردار از امکانات نیز با مشکلات زیادی مواجه است.

photo 2021 02 21 15 58 16

احتمال دریافت عوارض از گوشی‌های پرچمدار

بر اساس گزارش دیجیاتو، احتمالا باید خود را برای افزایش قیمت گوشی‌ها با قیمت بالاتر از ۶۰۰ دلار یا به عبارتی «گوشی‌های لوکس» آماده کنیم چرا که طبق لایحه بودجه ۱۴۰۰، دولت از سال آینده برای ورود آن‌ها به کشور عوارض می‌گیرد.

بودجه ۱۴۰۰ که در گذشته از سوی دولت تقدیم مجلس شده بود، با مخالفت نمایندگان مواجه شد، البته کلیات اصلاحیه بودجه سال آینده تصویب شده است.

دولت در این لایحه به دنبال دریافت عوارض یا حقوق ورودی گمرکی از گوشی‌های وارداتی با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار نبود و در ردیف‌های درآمدی هم چنین درآمدی به چشم نمی‌خورد و از سوی مقامات دولتی پیش‌بینی نشده بود.

با وجود چنین موضوعی، اعضای کمیسیون تلفیق مجلس دریافت عوارض از این محصولات را مصوب کرده‌اند.

با توجه به دریافت این عوارض، از سال آینده با افزایش قیمت گوشی‌های پرچمدار مواجه می‌شویم و اگر تغییری در قیمت ارز ایجاد نشود، آیفون‌های اپل و پرچمدارهای سامسونگ و شیائومی قیمتشان دوباره افزایش پیدا می‌کند تا افراد کمتری قادر به خرید آن‌ها باشند.

هشدار مرکز مرکز ماهر در مورد حملات باج‌افزاری

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز ماهر نسبت به افزایش احتمال رخداد حملات باج‌افزاری در اثر به‌روزرسانی سیستم‌های رایانه‌ای برای حل مشکل تاریخ ۱۴۰۰، هشدار داد.

بررسی‌های مرکز ماهر و گزارش مرکز آپای تخصصی دانشگاه بجنورد، نشان می‌دهد که آمار رخداد حملات باج‌افزاری از طریق نفوذ به پروتکل‌ها و ابزارهای دسترسی از راه دور، رو به افزایش است.

این افزایش به طور مشهود به دلیل آن است که شرکت‌های پشتیبان محصولات نرم‌افزاری که برای پردازش تاریخ‌های پس از ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۰‬ نیازمند به‌روزرسانی محصولات نصب شده در محل مشتریان دولتی و خصوصی هستند، عموماً این خدمت را از راه دور عرضه می‌کنند.

احتمال کاهش تولید گوشی هوشمند هواوی

زومیت از احتمال کاهش ۵۰ درصدی تولید گوشی هوشمند هواوی خبر داد.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که هواوی به دلیل کمبود قطعات، مجبور به کاهش تولید گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ شده است.

تاکید ایلان ماسک بر حباب قیمتی بیت‌کوین

به گزارش ایسنا، پس از رکوردشکنی‌های اتریوم و بیت‌کوین، ایلان ماسک به نوعی بر وجود حباب قیمتی در این ارزها صحه گذاشت.

این میلیاردر مشهور آمریکایی- که اظهارات جنجال برانگیزی را در رابطه با ارزهای دیجیتالی بیان کرده، تنها یک روز پس از آن که خرید بیت‌کوین را عاقلانه‌تر از نگهداری وجه نقد دانسته بود، گفته است به نظر وی ارزش بیت‌کوین و اتریوم در حال حاضر بیشتر از چیزی است که باید باشد.

پیش از ایلان ماسک، بیل گیتس، دیگر ثروتمند مشهور آمریکایی گفته بود در بازار ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری نکرده است و نظری هم در خصوص آنها ندارد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.