فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۰۲۲۲۴

بهره‌برداری از ۳۱۰۰ پروژه بهداشتی تا آخر سال

بهره‌برداری از 3100 پروژه بهداشتی تا آخر سال

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح همزمان 17 پروژه بهداشتی در استان خوزستان از بهره‌برداری 3100 پروژه بهداشتی در کشور تا پایان سال خبر داد.

علیرضا رئیسی در خوزستان گفت: در دولت یازدهم اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سلامت افتاد. سال‌ها به این حوزه به خاطر محدودیت‌ها، توجه زیادی نشد. اما هم اکنون در حوزه سلامت شاهد اتفاقات خوبی درکشور و استان خوزستان هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان این که پروژه‌های متعددی در حوزه‌های بهداشت و درمان کشور در حال انجام است، افزود: 162 پروژه برای استان خوزستان تعریف شده که 72 پروژه شروع شده و امروز شاهد افتتاح بخشی از این پروژه‌ها هستیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان داشت: با این پروژه‌ها که میانگین پیشرفت آن‌ها بالای 60 درصد است، نیازهای منطقه خوزستان در حوزه بهداشت در سطح اول بر اساس استاندارهایی که داریم، برطرف می‌شود.

وی با بیان این که اولویت اول ما مناطق کمتر برخوردار است و استان خوزستان جزو اولویت‌های ماست، گفت: با کمک استاندار این پروژه‌ها عملیاتی می‌شوند زیرا براساس تفاهم‌نامه، بخشی از اعتبارات به عهده استان خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و وزارت بهداشت است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در 4 سال گذشته کمتر منطقه‌ای وجود دارد که پزشک نداشته باشد. سال 92 حدود 46 درصد مراکز روستایی و الان بالای 86 درصد پزشک دارند. 6200 پروژه در حوزه بهداشت تعریف شده که 4200 پروژه تا هفته دولت سال 97 بهره برداری می‌شود که از این تعداد بیش از 3100 پروژه تا آخر سال بهره برداری خواهد شد. بقیه پروژه‌ها هم پیشرفت 50- 60 درصدی دارند.

معاون بهداشت درباره آلودگی هوا در کلان‌شهرها نیز گفت: موضوع آلودگی هوا از دست یک وزارتخانه خارج است و همه باید دست به دست هم دهند. احصاء مشکلات و تذکر دادن وظیفه ماست.

وی با اشاره به این که بحث سیگار و مالیات بر سیگار الان در مجلس مطرح است، اظهار داشت: متاسفانه در کشور مصرف دخانیات سالانه 20 تا 30 هزار میلیارد تومان هزینه بر سلامت تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به این که فقط یک کشور در دنیا پایین‌تر از ما مالیات بر سیگار می‌گیرد که آنهم افغانستان است و این معضل یعنی ترویج تولید سیگار و بیماری، گفت: ترکیه 84 درصد مالیات بر سیگار دارد و ایران زیر 10 درصد. در حالی که باید از سال 85 تا الان مالیات بر سیگار سالی 10 درصد افزایش می‌یافت.

دکتر رییسی افزود: سال 95 بودجه ما در پزشک خانواده شهری 2 هزار میلیارد بود که سال 96 هزار میلیارد تومان و سال 97 هم همان هزار میلیارد تومان است که با این پول نمی‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی با اشاره به حمایت خوب نمایندگان مجلس از حوزه سلامت گفت: با حمایت بیشتر می‌توان کارهای بزرگتر کرد.

منبع: بهداشت‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.