خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۷۷۵۲

درخواست بهزیستی از دولت برای افزایش اعتبار یارانه مشاوره و گسترش بیمه خدمات سلامت روان

درخواست بهزیستی از دولت برای افزایش اعتبار یارانه مشاوره و گسترش بیمه خدمات سلامت روان

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن تاکید بر ضرورت گسترش خدمات مشاوره و روانشناسی در کشور، از دولت چهاردهم خواست تا به صورت جدی به این موضوع بپردازد و بیمه خدمات مشاوره و سلامت روان را برای آحاد جامعه، جاری و ساری کند.

به گزارش تجارت نیوز،

معصومه توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، از جمله مهمترین موانع دسترسی مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد به خدمات سلامت روان را مشکلات اقتصادی دانست و در این زمینه اظهار کرد: گسترش بیمه خدمات مشاوره و افزایش اعتبار یارانه مشاوره می‌تواند در این زمینه راهکار موثری باشد.

وی ادامه داد: افزایش امکانات و الزامات موردنیاز برای توسعه خطوط صدای مشاوره ۱۴۸۰ و رفع مشکل افزایش نیروهای تخصصی این خط که خدمات رایگان و تخصصی مشاوره را از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب و در تمامی روزهای هفته (حتی ایام تعطیل) ارائه می‌دهند از دیگر خواسته‌های ما از دولت جدید است. بدیهی است که این اقدامات به افزایش کمیت و کیفیت خدمات مذکور می‌انجامد. علاوه بر موارد فوق، ایجاد مرجعیت واحد در صدور مجوز و نظارت بر مراکز مشاوره غیردولتی می‌تواند در بهبود کیفیت خدمات موثر باشد که این امر نیازمند توجه ویژه در دولت چهاردهم است.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در همین راستا، با توجه به اهمیت اقدامات سطح یک پیشگیری در کاهش شیوع و بروز اختلالات و آسیب‌های روانی اجتماعی و ارتقاء سلامت روان آحاد جامعه به ارائه پیشنهاداتی پرداخت و گفت: تخصیص اعتبار ویژه به منظور اجرای برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه سطح یک، جلوگیری از موازی‌کاری‌های بین دستگاهی که باعث هدررفت منابع می‌شود و همچنین توجه به سوابق فعالیتی و ظرفیت تخصصی دستگاه‌های مجری این برنامه‌ها در تعیین وظایف، تکالیف و ماموریت‌ها می‌تواند در این زمینه بسیار حیاتی و موثر باشد.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.