خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۵۴۳۸۱

عضو کمیسیون برنامه مجلس به تجارت‌نیوز پاسخ داد :

آیا قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند؟

آیا قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند؟

حسینعلی حاجی‌دلیگانی اعلام کرد: خبرهایی به گوش می‌رسد که برخی اشخاص در کابینه‌ دولت آن طور که باید و شاید با رئیس کل بانک مرکزی همکاری نمی‌کنند، درحالی که در شرایط فعلی کشور تیم اقتصادی دولت باید لباس رزم مقابله با جنگ اقتصادی بر تن کند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره قیمت دلار ، گفت: عملکرد رئیس کل بانک مرکزی مثبت ارزیابی می‌شود، به طوری که در شرایط سخت و دشواری که بازار ارز بسیار ملتهب شده بود، عبدالناصر همتی توانست دلار 19 هزار تومانی را به 9 هزار تومان برساند و قیمت سکه و طلا را هم کاهش قابل توجهی داد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اینکه رئیس کل بانک مرکزی توانمندی و اراده برای حل مشکلات اقتصادی کشور دارد شکی نیست، منتها خبرهایی به گوش می‌رسد که برخی اشخاص در کابینه‌ دولت آن طور که باید و شاید با رئیس کل بانک مرکزی همکاری نمی‌کنند، درحالی که در شرایط فعلی کشور تیم اقتصادی دولت باید لباس رزم مقابله با جنگ اقتصادی بر تن کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: ضرورت دارد که تیم اقتصادی دولت ساختار و سازماندهی خود را متناسب با مقابله با جنگ اقتصادی دشمن تنظیم کند و به میدان آید، اما متاسفانه هنوز تیم اقتصادی دولت را ناهماهنگ مشاهده می‌کنیم به طوری که در مواقع ضروری در میدان حضور پیدا نمی‌کنند.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: به عنوان مثال برخی از اعضای تیم اقتصادی دولت در جلسه غیرعلنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی حضور نداشتند، این موضوع همانند مسابقه دو تیم فوتبال است که برخی بازیکنان یک تیم فوتبال در سرجای خود قرار نگرفته‌ باشند.

وی ادامه داد: به طورحتم زمانی یک تیم فوتبال پیروز میدان می‌شود که تمام بازیکنان آن تیم سر جای خود قرار گرفته باشند، به همین جهت وقتی اعضای تیم اقتصادی دولت در سرجای خود قرار نگرفته باشند بدون شک نتیجه مثبتی هم نخواهند گرفت.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر بحثی مهم‌تر از مباحث اقتصادی کشور وجود ندارد، اما متاسفانه وزیر اقتصاد به عنوان متولی اصلی این بخش در جلسه غیرعلنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی حضور نداشت، پر واضح است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد به وزیر اقتصاد داده‌اند که وزیر در صحنه حضور داشته باشد و از عملکرد خود گزارش دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قیمت دلار به سیاست‌های مالی و پولی بانک مرکزی بستگی دارد که نرخ ارز را به درستی تنظیم کند. معتقدم اگر بانک مرکزی نظارت درست، دقیق و حساب شده‌ای بر بازار ارز داشته باشد و مابقی تیم اقتصادی دولت هم با رئیس کل بانک مرکزی همکاری داشته باشند به طورحتم بازار ارز متعادل خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.