کد مطلب: ۸۲۷۱۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا می‌توان رمز ارز شخصی‌سازی‌شده را تاسیس کرد؟

آیا می‌توان رمز ارز شخصی‌سازی‌شده را تاسیس کرد؟

ساخت و عرضه رمز ارز شخصی از آن‌چیزی که انتظار می‌رود ساده‌تر است. در ادامه به بررسی راه‌های مختلف ساخت توکن دلخواه توسط کاربران پرداخته خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاید تاسیس رمز ارز شخصی برای بسیاری از افراد اتفاقی مانند یک رویا باشد. در باور عمومی ساخت یک توکن جدید نیازمند دانش برنامه‌نویسی و صرف وقت و هزینه‌های هنگفتی است. اما به لطف پلتفرم‌های بی‌شمار فعال در این زمینه ارائه توکن دلخواه از چیزی که انتظار می‌رود بسیار ساده‌تر است. تمامی کاربران بی‌نیاز به هیچ‌گونه دانش برنامه‌‌نویسی قادر به ساختن رمز ارز اختصاصی خود هستند.

چگونه رمز ارز خود را بسازیم؟

ماهیت متن‌باز کریپتو سبب شده تا پلتفرم ‌های بلاکچین زیادی امکان ایجاد ارزدیجیتال را برای همگان فراهم کنند. ارزهایی از جمله میم‌کوین‌ها یا حتی توکن‌هایی با قابلیت رفع مشکلات کنونی کاربران به واسطه این پلتفرم‌ها ساخته می‌شوند.شبکه‌های مطرح فعال در این زمینه عبارتند از: Ethereum, EOS, Waves, BitShares, NEM, Komodo, NXT, TRON, IOTA, NEO, Cardano, Qtum

اگر نمی‌خواهید به هیچ یک از پلتفرم‌های مذکور وابسته باشید یا قابلیت مورد نیاز خود را در آنها پیدا نمی‌کنید ناچار به ساخت شبکه خود از پایه هستید. البته این کار مستلزم یادگیری مهارت‌های برنامه‌نویسی و درک اساسی از فناوری بلاکچین است.

رمز ارز دلخواه

پیش‌نیاز ساخت رمز ارز اختصاصی

اگر قصد استفاده از شبکه‌های موجود را دارید تنها نیاز به پرکردن یک فرم دارید. این فرم‌ها اغلب شامل نام‌ رمز ارز، تعداد توکن‌های مورد نیاز و چند مورد دیگر هستند. پس از آن توکن اختصاصی شما ساخته می‌شود.

روش دوم نیز همانطور که ذکر شد نیازمند دانش برنامه‌نویسی است. البته کاربران می‌توانند بسیاری از کدهای مورد نیاز خود را داخل پلتفرم گیت‌هاب بیابند. در نهایت کدهای دریافت شده ممکن است نیازمند تغییرات باشند. همچنین تامین امنیت توکن ایجاد شده از این روش نیز با چالش‌های فراوانی روبه‌رو است. از این رو این روش تنها مختص به افرادی ‌است که از دانش برنامه نویسی بالایی برخوردارند.

سپردن پروژه ساخت رمز ارز به شرکت‌ها

پس از رشد استقبال افراد و رو آوردن به ساخت ارزهای دیجیتال برخی از شرکت‌های مطرح خدماتی را در جهت ساخت رمز ارز اختصاصی کاربران فراهم می‌کنند. با این روش شرکت ‌های مطرح شبکه بلاکچین تخصصی را برای کاربران ایجاد می‌کنند. شرکت‌هایی از جمله IBM، آمازون، مایکروسافت و… این خدمات را برای افراد فراهم می‌کنند.

رمز ارز شخصی

چالش‌های پیش رو در تاسیس رمز ارز

اگر قصد راه‌اندازی پروژه‌ای جدی را دارید، باید برای چالش‌های پیش رو خود را آماده کنید. چرا که حفظ یک پروژه موفق به مراتب از راه‌اندازی آن دشوارتر است. اگر می‌خواهید توکن شما شناخته شود و مورد استفاده قرار گیرد، احتمالا نیاز به نیروی کدنویسی و فروش و بازاریابی خواهید داشت.

آخرین آموزش‌ها و تحلیل‌های حوزه رمز ارز را در بخش ارز دیجیتال دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.