• ارزش کل بازار

    دلار
  • عرضه در گردش

  • کمترین قیمت امروز

    دلار
  • بالاترین قیمت امروز

    دلار

تومان

دلار

وبسایت رسمی
کد منبع
شبکه‌های اجتماعی

این صفحه فقط برای نمایش اطلاعات قیمت و وضعیت پروژه در بازار ارزهای دیجیتال استفاده می شود و به معنای پیشنهاد سرمایه گذاری یا تأیید پروژه در وب سایت تجارت نیوز نیست.

  • ۲۴ ساعت
  • ۱ هفته
  • ۱ ماه
  • ۳ ماه
  • ۱ سال
در حال بارگزاری
با نماد اختصاری یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود میلیار دلار، در رتبه بازار قرار دارد. هر واحد از در این لحظه با قیمت دلار، با احتساب نرخ دلار تومان معادل تومان معامله می شود. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر داشته است.
نمودار تحلیل تکنیکال
آربیتراژ
صرافی فروش خرید

بیت‌کوین چیست؟

بیت‌کوین (Bitcoin)، نخستین رمزارز موجود در جهان است و با تولدش انقلاب عظیمی را ایجاد کرد. رمزارزها و پول‌های دیجیتال، تحت کنترل بانک‌های مرکزی یا هیچ قدرت مرکزی دیگری نیستند. آنها به صورت غیرمتمرکز و مستقیم (در اصطلاح همتا به همتا) میان کاربران رد و بدل می‌شوند مقاله ای کامل درباره این موضوع در سایت با عنوان بیت‌کوین چیست و چگونه کار می‌کند منتشر شده که میتوانید آن را نیز مطالعه کنید .

بیت‌کوین سال 2008 متولد شد و یک سال پس از آن در دسترس عموم قرار گرفت. با وجودی که پس از آن ارزهای دیجیتال زیادی عرضه شدند اما بیت‌کوین همچنان مشهورترین و پرطرفدارترین آنهاست.

هویت مخترع بیت‌کوین در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ تنها یک نام در این زمینه مطرح شده است با عنوان «ساتوشی ناکاموتو» که مشخص نیست یک شخص واحد است یا عنوان گروهی از افراد.

بیت‌کوین در بستر فناوری‌ «بلاک‌چین» یا زنجیره بلوکی منتقل می‌شود؛ در واقع به جای دفتر کل متمرکز بانک‌ها، داده‌ها در یک دفتر کل توزیع‌شده همگانی ثبت می‌شوند.

علامت اختصاری بیت‌کوین BTC است. به کوچک‌ترین واحد قیمت آن نیز ساتوشی گفته می‌شود. هر واحد بیت‌کوین از 100 میلیون ساتوشی تشکیل شده است.

این رمزارز را می‌توان از طریق استخراج، خرید از صرافی‌های آنلاین یا دریافت به عنوان وجه کالا و خدمات به دست آورد. اکنون برخی روی بیت‌کوین به عنوان دارایی سرمایه‌گذاری می‌کنند یا حاضرند آن را در قبال فروش محصولات یا عرضه خدمات خود دریافت کنند.

کاربران باید بیت‌کوین خود را در کیف پولی نگهداری کنند که برای ورود به آن یک کلمه کلیدی صادر می‌شود. نگهداری از این کلمه کلیدی اهمیت زیادی دارد چرا که در صورت فراموشی، بازیابی آن ممکن نیست.

افزایش و کاهش قیمت بیت‌کوین توجه افکار عمومی را به خود جلب کرده است. ورود به این بازار مانند هر بازار مالی دیگری به کسب دانش و آگاهی نیاز دارد. سودگیری از خرید و فروش بیت‌کوین، ممکن است برای افراد تازه‌کار به ضرر منجر شود. آنها بهتر است در صورت تمایل به خرید این رمزارز، به آن به عنوان سرمایه‌گذاری نگاه کنند.

برای توصیف سرمایه‌گذاران در بازار رمزارزها معمولا از سه اصطلاح نهنگ، دلفین و ماهی استفاده می‌شود. گروه نخست رمزارزهای زیادی را در اختیار دارند و می‌توانند بر روند بازار اثر بگذارند. گروه دوم رمزارزهای کمتری دارند و در وسط قرار می‌گیرند. گروه سوم افراد تازه‌واردی هستند که معاملات اندکی را انجام می‌دهند.

 

چند بیت کوین باقی مانده است ؟

در حقیقت تنها 21 میلیون بیت کوین وجود دارد که می توان آنها را استخراج کرد. هنگامی که ماینرها این تعداد بیت کوین را تولید کنند ، عرضه تمام می شود.

چه کسی بیشترین بیت کوین را دارد ؟

ساتوشی ناکاموتو ، نام مستعار پایه گذار این ارز رمزنگاری شده است که تحقیقات نشان می دهد که او دارای حدودا 1.1 میلیون بیت کوین است ، که احتمالاً در چندین کیف پول پخش شده است.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.