• ارزش کل بازار

    دلار
  • عرضه در گردش

  • کمترین قیمت امروز

    دلار
  • بالاترین قیمت امروز

    دلار

تومان

دلار

وبسایت رسمی
کد منبع
شبکه‌های اجتماعی

این صفحه فقط برای نمایش اطلاعات قیمت و وضعیت پروژه در بازار ارزهای دیجیتال استفاده می شود و به معنای پیشنهاد سرمایه گذاری یا تأیید پروژه در وب سایت تجارت نیوز نیست.

  • ۲۴ ساعت
  • ۱ هفته
  • ۱ ماه
  • ۳ ماه
  • ۱ سال
در حال بارگزاری
با نماد اختصاری یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود میلیار دلار، در رتبه بازار قرار دارد. هر واحد از در این لحظه با قیمت دلار، با احتساب نرخ دلار تومان معادل تومان معامله می شود. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر داشته است.
نمودار تحلیل تکنیکال
آربیتراژ
صرافی فروش خرید

تعریف کلی اتریوم

ایده اتریوم توسط ویتالیک بوترین در سال ۲۰۱۳ طی یک مقاله سفید ارائه شد. او در مجله بیت کوین فعالیت می‌کرد و اعتقاد داشت بیت کوین دچار نقاط ضعفی است که باید برطرف شود. در نهایت او در ژانویه ۲۰۱۴ به همراه چند توسعه دهنده دیگر ایده خود را کامل تر کرد و در ماه آگوست همان سال، برای پیاده‌سازی پروژه خود جذب سرمایه کرد.

برای اطلاعات بیشتر از تفاوت اتریوم و بیت کوین می توانید مقاله "بیت‌کوین و اتریوم؛ تفاوت‌ها و تمایزها" را مطالعه نمایید .

اتریوم چیست؟

بیت‌کوین که در سال 2008 عرضه شد، یک جوان 19ساله روسی-کانادایی به فکر افتاد که از ایده غیرمتمرکز پشت آن، استفاده بزرگ‌تری کند. ویتالیک بوترین در مقاله‌ای که در سال 2013 منتشر کرد توضیح داد می‌توان «همه چیز» را غیرمتمرکز کرد و اینگونه بود که ایده «اتریوم» متولد شد.

یک سال بعد، بوتورین به همراه سه نفر دیگر توسعه این ایده را رسما آغاز کردند. اتریوم (Ethereum) نیز مانند بیت‌کوین بر بستر بلاک‌چین قرار دارد؛ با این تفاوت که تنها نوعی رمزارز نیست، بلکه امکان اجرای انواع برنامه‌های کامپیوتری غیرمتمرکز را فراهم می‌کند.

در واقع برنامه‌هایی که در بستر اتریوم ارائه می‌شوند، دیگر تحت کنترل هیچ‌ فرد خاص، حتی خالق آنها قرار ندارند و همه افراد می‌توانند آنها را کنترل و دستکاری کنند.

یکی از مفاهیم مهم مرتبط با اتریوم، امکان امضا و انتقال قراردادهای هوشمند است. وب‌سایت رسمی آن هم ادعا می‌کند که از کارافتادگی، سانسور، تقلب یا دخالت افراد شخص ثالث در برنامه‌هایی که روی این شبکه اجرا می‌شوند، امکان‌پذیر نیست.

در واقع ایده اتریوم این است که علاوه بر رمزنگاری تراکنش‌های مالی و توزیع داده‌های آن در کامپیوترهای سراسر جهان، با کدهای کامپیوتری یا همان قرارداد هوشمند نیز می‌توان همین کار را انجام داد تا فرایندهای مختلف غیرمتمرکز شوند.

از جمله کارکردهای اتریوم می‌تواند برگزاری انتخابات، بیمه و‌ وام‌دهی به صورت غیرمتمرکز و بدون واسطه باشد. برخی هم البته انتقاد کرده‌اند که این بستر، امکان انواع کلاهبرداری‌های پانزی را تسهیل می‌کند.

بر بستر اتریوم، یک ارز دیجیتال اختصاصی نیز شکل گرفته است که اتر (Ether) نام دارد و واحد اختصاری آن ETH است. این رمزارز را بسیاری از افراد به همان نام اتریوم می‌شناسند. البته هر کسی می‌تواند بر بستر بلاک‌چین اتریوم، ارز دیجیتال اختصاصی خود (توکن) را نیز بسازد.

اتر، از راه استخراج، خرید و فروش یا دریافت به عنوان وجه کالا و خدمات به دست می‌آید. این رمزارز را باید در کیف پولی نگهداری کرد که یک آدرس یا کلمه کلیدی اختصاصی دارد.

قیمت اتر یا همان رمزارز اتریوم نیز مانند بیت‌کوین متغیر است اما پس از آن، در رده دوم جلب توجه فعالان بازار قرار دارد.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فاطمه اسماعیلی اذر

    با سلام من نظرم عالیست ومثبت