حجم ویدیو: ۱۷.۸۲M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۳۹ دانلود ویدیو

محمد دهقان، معاون حقوقی ریاست‌جمهوری، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز:

اینوتکس ۲۰۲۴ / بستری برای پیوند با نوآوری

حامد اناری حامد اناری

در حاشیه روز سوم از برگزاری نمایشگاه اینوتکس، محمد دهقان، معاون حقوقی ریاست‌جمهوری حین بازدید از این نمایشگاه به گفت‌وگو در مورد مزیت برگزاری این‌دست از رویدادها پرداخت.

به گزارش تجارت‌نیوز، نمایشگاه اینوتکس 2024 در پارک علم و فناوری پردیس برگزار شد. در این رویداد فرصت مناسبی برای بازدید از تازه‌های علم و تکنولوژی به دست می‌آمد. از طرفی این نمایشگاه بستری برای برخورد سرمایه‌گذاران و پیشگامان فناوری در کشور بود. شما می‌توانید شرح کامل گزارش اختصاصی تجارت‌نیوز را از این اینجا بخوانید.

بستری مناسب برای پیوند با نوآوری

در حاشیه بازدید معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، محمد دهقان، از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه اینوتکس 2024، رونمایی‌هایی صورت گرفت و دهقان با برخی از فعالان حوزه فناوری در کشور گفت‌وگو کرد. در این میان دهقان در مورد ضرورت و لزوم برگزاری چنین رویدادها و نمایشگاه‌هایی گفت: «نمایشگاه مرکز پیوند بین نوآوران، ناوران و تولیدکنندگان با سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران است. بستری مفید و مناسب برای این پیوند فراهم شده است.»

او اضافه کرد: «با توجه به اینکه در کشور اقدامات مثبت و خوبی برای توسعه در حوزه فناوری و نوآوری صورت گرفته است، برگزاری این‌دست رویدادها مثل نمایشگاه اینوتکس 2024 می‌تواند به این فرایند کمک بسیاری کند.»

نمایشگاه اینوتکس 2024 امسال توانست با آماری چشمگیر بیش از صد هزار بازدیدکننده را ثبت کند. نمایشگاهی که قدمی مثبت برای عرضه ایده و نوآوری‌ها به عوام و خواص است؛ قدمی بلند و گامی استوار در جهت توسعه فناوری و عرضه آن به مردم و همین‌طور بستری مناسب برای برای پیوند آنها با فناوری و تکنولوژی.

تامین مالی/ حلقه مفقودی زنجیره نوآوری

توسعه نیازمند هزینه و سرمایه‌گذاری است. توسعه فناوری اجزای مختلفی دارد و این زنجیر از حلقه‌های متعددی تشکیل شده است. بدون یکی از این اجزا زنجیر فاقد اعتبار است و نتیجه ناقص خواهد بود

محمد دهقان دراین‌باره گفت: «اقدامات بسیار مثبتی در جهت توسعه فناوری در کشور صورت گرفته. با حضور دکتر خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری، بستری از طریق صندوق شکوفایی و نوآوری فراهم خواهد شد.»

او ادامه داد: «در کنار این اقدامات ما باید در این جهت تلاش کنیم تا سرمایه و سرمایه‌گذاران بیشتری به این فضا جذب شوند. حضور سرمایه بیشتر قطعاً در توسعه فناوری تاثیر خواهد گذاشت و بدن ترتیب حتماً وضعیت بهتری در کشور شاهد خواهیم بود.»

رویداد اینوتکس 2024 به پایان رسید. اما فعالیت نخبگان و سرمایه‌گذاران و به‌ طور کلی فعالان این حوزه، همچنان می‌جوشد. حمایت از این اکوسیستم وظیفه دولت و نهادهای مربوطه است. مردم هم به نوع خود باید در راستای کسب فرهنگ و اطلاعات لازم از اکوسیستم کوشا باشند. این تلاش همگانی باعث توسعه در زیست و شرایط زیستی ما خواهد شد. زیرا فناوری سایه‌ای عظیم بر همه‌ چیز انداخته و تاثیر این توسعه در زندگی هز شخص پدیدار می‌شود.

طبیعتاً ماجرا به اینجا ختم نخواهد شد. باید دید برخلاف فرصت‌سوزی‌هایی که در گذشته اتفاق افتاده است، رویکرد ما در برابر آینده به چه نحو خواهد بود.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.