خبر فوری:

خبر مهم:

پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز: دستمزد کارگران زیاد می‌شود؟

پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز: دستمزد کارگران زیاد می‌شود؟

حجم فایل صوتی: ۴۰.۸۱M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۱۷:۳۳ دانلود فایل صوتی

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از نزدیک به 6 ماه کشمکش میان دولت و جامعه کارگری، دوباره بحث افزایش حقوق کارگران به خبر نخست و پرحاشیه این روزها بدل شده است. در شصتمین پادکست رادیو تجارت‌نیوز با بررسی ابعاد این پرونده مهم در خدمت شما هستیم با طرح این سوال که آیا دستمزد کارگران امسال و برای بار دوم افزایش پیدا خواهد کرد؟

تورم همچنان جلوتر از دستمزد کارگران

تورم همچنان جلوتر از حقوق کارگران است؛ این جمله را می‌توان خلاصه و عصاره اعتراضات، کمپین‌سازی‌ها و تلاش‌های جامعه کارگری برای برآمدن از پس تورم کمرشکن اقتصاد ایران دانست. آنها می‌گویند با وضعیت تورم فعلی، حقوق تقریبا 8 میلیون تومانی‌شان نمی‌تواند کفاف تامین نیازهای اولیه خانوارهای کارگری را بدهد آن هم در شرایطی که اجاره خانه سر به فلک گذاشته، تورمِ مواد غذایی قابل لمس است و قیمت برخی از خوراکی‌ها هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. حال باید پرسید چرا دوباره این پرونده گشوده شده است؟ آیا قرار است در سفره کارگرانِ ایرانی گشایشی رخ دهد یا این پیش دستی دولت است برای خواباندن موج اعتراضات زحمتکشان کشور.

آینده دستمزد کارگران چه می‌شود؟

همچنین در این پادکست با کمک تحریریه تجارت‌نیوز تلاش کرده‌ایم به سوالات مهم شما درباره حقوق و دستمزد کارگران و آینده آن پاسخ دهیم. سوالاتی مانند:

  • آیا دستمزد کارگران دوباره افزایش می‌یابد؟
  • نرخ دستمزد چقدر از تورم عقب مانده است؟
  • دستمزد کارگران کشورهای همسایه چقدر است؟
  • چقدر طول می‌کشد تا یک کارگر خانه‌دار شود؟
  • تبعات پایین بودن نرخ دستمزد چیست؟

خوشحالیم که این بار هم توانستیم در یک پرونده مفصل صوتی به سوژه مورد نظر شما بپردازیم، اگر برای هفته‌های آتی، سوژه پیشنهادی دارید، پادکست پرونده تجارت‌نیوز منتظر پیشنهادهای شماست.

پادکست اقتصادی تجارت‌نیوز تنها پادکست خبری و تحلیلی هفتگی حوزه اقتصاد و بازارهاست که هر پنجشنبه 9 صبح از شبکه‌های اجتماعی تجارت‌نیوز، اپ فیدیبو و کست‌باکس و شنوتو قابل شنیدن است.

شنونده ما باشید…

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.